کد خبر: تاثیر-مخرب-مواد-منفجره-بر-محیط-زیست
۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
تاثیر مخرب مواد منفجره بر محیط زیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «شینا انصاری» با بیان اینکه آلودگی هوا و صدا و نور حاصل از مواد محترقه غیر متعارف میتواند بر موجودات زنده شهرها اثرات مخربی به همراه داشته باشد گفت: در واقع استفاده از مواد منفجره و مواد احتراق زایی که در زمان ما استفاده می شود باعث ایجاد مشکل برای موجودات شهری می شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه جشن چهارشنبه سوری زمانی برگزار می شود که طبیعت بسیار شکننده است این در حالیست که سنت قدیم و جشن پدران ما نمی توانست باعث مرگ و‌میر حیوانات بشود اظهار داشت : با توجه به اینکه در آستانه فصل بهار و تخمگذاری پرندگان هستیم، بنابراین ایجاد فضای امن برای آنها به منظور لانه‌گزینی و تخمگذاری اهمیت زیادی دارد بسیاری از پرندگان با صدای وحشتناک ترقه‌ها در این شب لانه‌های خود را ترک می‌کنند و ممکن هست به دلیل حس ناامنی برای همیشه آن محل و‌ منطقه را ترک کنند.

وی ادامه داد: تهران به لحاظ جغرافیایی یکی از کریدورهای عبوری مهم پرندگان است و یکی از نقاطی است که از لحاظ تنوع پرنده در مسیر مهاجرت شناخته شده و این روزها دقیقا زمانی است که خیلی از پرندگان در حال مهاجرت بهاره‌شان هستند به این مفهوم که از عرض‌های جنوبی به سمت عرض‌های شمالی پرواز می‌کنند‌ و سرو صدای چهارشنبه سوری باعث اختلال در روند طبیعی حرکت این پرندگان می شود همینطور نور شدید و آتش بازی‌های این شب سیستم عصبی این موجودات را به هم می‌ریزد. گربه‌ها و سگ‌ها هم در این میان آسیب‌های فراوانی می‌بینند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از شهروندان عزیز خواست برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشون در این روز مراقبت کافی و لازم را داشته باشند و حتی الامکان از حضور طولانی مدت در مکانهای آلوده بالاخص برای سالمندان و همچنین کودکان کمتر از یکسال خودداری کنند.

انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد: با تاسی از جشن باستانی پدرانمان، چهارشنبه سوری بدون آسیب جانی و بدور از هرگونه آلودگی محیط زیست و عوارض برای سایر موجودات زنده برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha