تاثیر غیر مستقیم آلودگی هوا روی کرونا/ آلودگی هوا عوارض بسیار زیادی برای مردم به‌دنبال دارد

دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر افزایش شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: آلودگی هوا خود موضوع بسیار مهمی است که وابسته کردن آن به بیماری کووید 19 که یک بیماری مقطعی اما بسیار مهم است، ظلم به سلامت مردم است.

وی افزود: ما نباید آلودگی هوا را صرفاً در بحث بیماری کووید 19 ببینیم؛ آلودگی هوا خود عوارض و اثرات منفی بسیار زیادی می تواند برای مردم در کل دنیا به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران ادامه داد: آلودگی هوا به خصوص در شهرهای آلوده می تواند روی موضوع سلامت جسم و روان افراد بسیار تاثیرگذار باشد.

دکتر چوبینه با بیان اینکه آلودگی هوا می تواند باعث ایجاد انواع بیماری ها در جامعه شود، گفت: ملحق کردن و یا پیوست آلودگی هوا به موضوع صرف کرونا به نوعی عدم دقت افراد به این موضوع خاص و بسیار مهم است.

وی بیان داشت: هر اتفاقی که سیستم تنفسی یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد، می تواند روی کرونا تاثیر منفی بگذارد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران تاکید کرد: سیستم دستگاه تنفسی در آلودگی هوا تحت تاثیر قرار می گیرد به همین دلیل در شرایط فعلی، آلودگی هوا می تواند باعث فوت بیماران کرونایی شود.

دکتر چوبینه تصریح کرد: هر دلیلی که سیستم دستگاه تنفسی را مستعد آسیب کند قطعا می‌تواند روی موضوع کرونا تاثیرگذار باشد به همین دلیل آلودگی هوا به صورت غیرمستقیم می تواند تاثیر بسیار مهمی روی بحث کرونا داشته باشد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha