کد خبر: تاثیر-سیاستگذاری-و-تصمیم-گیری-آگاه-از-ش
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه  علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب گفت: لازمه تصمیم گیری آگاه از شواهد، دستیابی به شواهد و اطلاعاتی علمی و به روزی است که به صورت کاربردی و قابل کاربست بتواند در اختیار تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان قرار گیرد.

دکتر «عباس رضائیان زاده» افزود: پس از تولید و ارزیابی این نوع شواهد در بدنه علمی و تحقیقاتی، ضروری است که پیام کاربردی و قابل درک و اجرا برای مدیران و ساز و کار مناسب برای دستیابی به این شواهد تدارک شود.

راه اندازی پایگاه نتایج پژوهش های سلامت و سامانه منابع اطلاعاتی کووید-۱۹

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز در همین راستا توضیح داد: در سطح کشور، پایگاه نتایج پژوهش های سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به نشانی الکترونیک http://news.research.ac.ir، پیام های کاربردی طرح های تحقیقاتی پایان یافته در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را در دسترس همگان، از جمله تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان حوزه سلامت قرار داده است.

دکتر «پیوند باستانی» افزود: مدیریت اطلاع رسانی و منابع علمی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم به صورت مشابه با راه اندازی پایگاه نتایج پژوهش های سلامت، به نشانی الکترونیک http://news.research.ac.ir/sums، دسترسی به پیام های کاربردی طرح های تحقیقاتی پایان یافته در این دانشگاه را به تفکیک موضوع فراهم کرده است.

دکتر باستانی همچنین با اشاره به اهمیت ویژه تصمیم گیری آگاه از شواهد در زمان بحران کووید-۱۹ با توجه به انبوه شواهد تولید شده روزافزون بیان کرد: ضرورت دستیابی به معتبرترین و کاربردی ترین نتایج تحقیق، ما را بر آن داشت تا سامانه منابع اطلاعاتی کووید-۱۹ را نیز راه اندازی کنیم.

او افزود: این سامانه، نتایج منتخب کارآزمایی های بالینی، دستورالعمل ها، دست نوشته ها، استانداردها، گزارش ها و آمار مرتبط با کووید-۱۹ در سطح جهان را به تفکیک گروه های هدف در اختیار پرستاران، پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان قرار می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha