کد خبر: تاثیر-رشادت-و-از-جان-گذشتگی-شهدا،-همیشه
۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳
تاثیر رشادت و از جان گذشتگی شهدا، همیشه دوران ساز و جامعه ساز بوده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن کامل پیام دکتر غفاری بدین شرح است:

در تقویم کشور عزیزمان ایران؛ بیست و دوم اسفند ماه روز بزرگداشت و تجلیل از شهیدان نام گذاری شده است. در نظر و ضمیر انسان های آزاده و نیک خواه وجود و اثر انسان های فداکار و از جان گذشته در مسیر اعتلای ارزش های انسانی امری پوشیده نیست چرا که در درازنای تاریخ رشادت و از جان گذشتگی انسان های پاک و بی آلایش دوران ساز و جامعه ساز بوده است.

به این سبب یاد و نام شهیدان همواره بر تارک تاریخ حیات انسانیت جاودان؛ سیره و آموزه های آنان رهنمای انسان های آزاده و مؤمن بوده و خواهد بود.

گرامی می داریم یاد و خاطره همه شهیدان عزیز این سرزمین بویژه شهیدان خانواده بزرگ نظام آموزش علمی کشور؛ مجموعه ای که همواره در بزنگاه های تاریخ سیاسی و اجتماعی این سرزمین نقش آفرینی ممتازی داشته است. شهیدان معظم با رشادت های خود برگ های زرینی در تاریخ همیشه جاودان ایران رقم زذند و چراغی پیش پای همه حق مداران، عدالت خواهان و آزادی خواهان نهادند و با ایثار و مایه گذاشتن از جان عزیز خود همواره طراوت آفرین بوده اند.

شهیدان با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار در برابر تمام لشکر آرایی و ماشین نظامی دشمن استقامت ورزیدند، قلبشان نلرزید، اراده شان سست نشد و تردید درآنها راه پیدا نکرد، مظلومانه ولی مقتدرانه به فیض شهادت نائل شدند. درود و سلام خداوند بر روان و ارواح پاک و طیبه آنها باد.

یاد و همه خاطره هاشان را گرامی می داریم و با هم می سراییم.

آن فرو ریخته گلهای پریشان در باد

کز می جام شهادت همه مدهوشان‌اند

نامشان زمزمه نیمه شب مستان باد

تا نگویند که از یاد فراموشان‌اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha