کد خبر: تاثیر-انواع-داروها-بر-سلول‌های-خونی
۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
تاثیر انواع داروها بر سلول‌های خونی

سید محمود اسحاق حسینی متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مصرف انواع داروها برای درمان دردهای شکمی، اظهار داشت: هر دارویی به نسبت تاثیرات مثبت برای کاهش درد، عوارض جانبی هم برای فرد به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به مصرف آسپرین، ایبوبروفن، کورتون‌ها که عوارض شدیدی برای معده به همراه دارند، گفت: این داروها می‌تواند از عوارض کوچک مانند یک اروژن و ورم معده شروع و به جیابلدینگ مسیر که منتهی به خونریزی‌های شدید معده و آی سی یو است، ختم شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: دسته داروهای مسکنی بی خطر نیستند به همین دلیل برای پیشگیری از درمان نباید بدون تجویز پزشک از این داروها استفاده کنیم.

اسحاق حسینی با اشاره به مصرف داروهای پلاویکس و آمپرازول توسط بسیاری از بیماران افزود: پلاویکس داروی ضد التهابی است که برای درمان قلب مصرف می‌شود اما می‌تواند خونریزی معده را به شدت بالا ببرد. این دارو حتما باید با مشورت پزشک مصرف شود.

وی با بیان اینکه مصرف خودسرانه بسیاری از داروهای مسکنی می‌تواند خونریزی گوارشی به دنبال داشته باشد، گفت: باید از مصرف خودسرانه داروهای قلبی و آسپرین‌ها جلوگیری شود چراکه این داروها هم در کنار مزیت می‌تواند معایب زیادی هم برای بیمار به همراه داشته باشد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: همه داروها می‌توانند روی سلول‌های خونی تاثیر بسیار زیادی داشته باشند به همین دلیل توصیه می‌کنم افراد برای درمان هر بیماری حتما به پزشک مراجعه کنند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha