کد خبر: تاب‌-آوری-مهمترین-چالش-شهر-تهران
۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰
تاب‌ آوری مهمترین چالش شهر تهران!

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به بزرگترین چالش شهر تهران، اظهار داشت: مهم‌ترین چالشی که شهر تهران با آن مواجه است تاب ‌آوری است.

وی با بیان اینکه این تاب ‌آوری ابعاد مختلفی دارد که از کالبد تا اقتصاد کلانشهر تهران را در گیر شبکه‌ای از مسائل نموده است، افزود: باید برای حل این مسائل و برطرف کردن تهدیدات ناشی از چالش تاب‌ آوری همه بازیگران و ذی‌نفعان کلیدی از سطح شهری تا ملی پای کار بیایند تا بتوانیم برای تهران کاری انجام دهیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: از حیث کالبدی ما با چالش تاب ‌آوری تهران در برابر زلزله، سیل و حوادثی همچون آتش سوزی مواجه هستیم.

فراهانی ادامه داد: لرزش‌های گسل‌هایی که پهنه جغرافیای تهران را در برگرفته‌اند خبر از لزوم توجه به مسئله تاب‌آوری تهران از حیث کالبدی می‌دهند و لازم است نوسازی، مقاوم سازی شهر تهران و شهر منطقه تهران که دامنه وسیعی از دماوند تا هشتگرد را در برمی‌گیرد مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: از حیث زیست محیطی ما با چالش آلودگی هوا مواجه هستیم، آلودگی هوا مهم‌ترین تهدید برای زندگی سالم و سلامت شهروندانی است که زندگی حق خدادی آنهاست و برای حل این چالش توسعه، نوسازی و دسترس‌پذیری بیشتر حمل و نقل عمومی ‌نه فقط در محدوده شهر تهران بلکه شهر منطقه تهران باید جدی گرفته شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین از حیث انسانی ما با چالش آسیب‌های اجتماعی و گسترش دامنه فقر شهری مواجه هستیم، چالش‌هایی که کیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهند و باید برای مقابله با روند رو به رشد آن چاره ای اندیشید.

فرهانی با بیان اینکه از حیث مدیریت شهری هم ما با مسئله تاب ‌آوری مالی شهرداری تهران مواجه هستیم، گفت: این تاب آوری باید زمینه ساز پایداری خدمات در هر شرایطی باشد. البته تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، رکود تورمی‌ حاکم بر فضای اقتصاد کشور و اثرات فراگیری ویروس کرونا در برجسته تر کردن چالش تاب‌آوری مالی شهرداری موثر بوده‌اند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha