کد خبر: تأیید-آزمایشات-انسانی-واکسن-اسپری-کوو
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۱۶
تأیید آزمایشات انسانی واکسن اسپری کووید-19 در چین
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، چین روز چهارشنبه آزمایش انسانی مرحله 1 واکسن اسپری بینی COVID-19 را که توسط محققان دانشگاه Xiamen، دانشگاه هنگ کنگ و سازنده واکسن Beijing Wantai Biology Pharmacy Enterprise Co در حال تولید است، تایید کرد. کودکان و برخی از بزرگسالان از گذشته واکسن اسپری بینی برای آنفولانزا را مصرف می‌کنند و تحقیقات اخیر دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داد که واکسن بینی در واقع از مایه تزریقی در محافظت موش در برابر عفونت‌های COVID-19 موثرتر است.

کارکرد این واکسن اسپری چین با ترکیب کروناویروس و آنفلوانزا

به نقل از Science and Technology Daily، روزنامه وابسته به وزارت علوم چین و اخبار بلومبرگ گزارش می‌دهند هدف واکسن داخل بینی این است که با ترکیب پروتئین‌های کروناویروس جدید با ویروس آنفلوانزا ضعیف، یک پاسخ ایمنی طبیعی به ویروس کرونا ایجاد کند. واکسن اسپری کووید-19 در چین در حال حاضر چین دارای 10 واکسن در آزمایشات انسانی است که از این تعداد 4 آزمایش در فاز 3 انجام شده است. ایالات متحده سه آزمایش فاز 3 در دست انجام دارد، اگرچه AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد این هفته آزمایش مرحله نهایی خود را در ایالات متحده و سایر کشورها متوقف کردند تا بیماری نخاع را در یکی از افراد گیرنده واکسن را بررسی کنند.

کروناویروس در چین تحت کنترل است!

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد: داروخانه‌های چین تحقیقات خود را خارج از کشور انجام داده‌اند زیرا شیوع در خانه از ماه‌ها قبل تحت کنترل بوده است. این حرکت به نوعی ترمیم روابط آسیب دیده و نزدیک کردن دوستان در مناطقی که چین برای منافع خود حیاتی می‌داند، است.

واکسن اسپری روش مناسبی برای کنترل کروناویروس

واکسن اسپری کووید-19 در چین فرضیه‌ای نشان می‌دهد که این نوع واکسن‌ها هم سرعت واکسیناسیون را افزایش می‌دهند و هم از هزینه‌های اضافی آن جلوگیری می‌کند. اما نمی‌توان تنها به این روش اکتفا کرد چرا که در هر شرایطی، افرادی با وضعیت و موقعیت‌های خاص وجود دارند که نمی‌توانند از این نوع واکسیناسیون بهره‌مند شوند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha