کد خبر: تأکید-نماینده-تالش-بر-تصویب-لایحه-صیا
۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
تأکید نماینده تالش بر تصویب لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت»

به گزارش گروه استانی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری  با بیان این که همه مردم ایران از قتل «رومینا اشرفی» متاثر شدند و امیدوارم از این که بار دیگر این گونه جنایات تلخ تکرار نشود، اظهار کرد: کشورمان دارای قوانین متعددی بوده و کم نیست، متاسفانه در اجرا با مشکلات بسیاری مواجه می‌باشیم.

 منتخب مردم تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم تأکید کرد: مراجع قضایی برای پیش‌گیری از وقوع این گونه قتل‌های خشونت آمیز خانوادگی ساز و کاری را باید تعریف کند.

محمدیاری مسئولیت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره قتل رومینا و جلوگیری از قتل‌های مشابه دارای مسئولیت سنگین دانست و به طور جد خواستار فعال‌تر بودن و روشنگری بیشتر این معاونت برای تنویر افکار عمومی شد.

وی، قوانین در حوزه حقوق شهروندی و حمایت از کودکان را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را بسیار مهم برشمرد و گفت: بالاتر بردن فرهنگ عمومی برای پیش گیری از وقوع این گونه جرایم و تنویر افکار عمومی ضرورت دارد.

محمدیاری این پرونده را ملقمه‌ای از آسیب‌های اجتماعی خواند و یادآور شد:  نه قتل ناموسی آسیب اجتماعی جدیدی است و نه بحران ازدواج در سن کم؛ بنابراین امروز باید برای این آسیب ها برنامه داشته باشیم.

محمدیاری با یادآوری اینکه بدون تردید وظیفه سنگین ما پیگیری قضایی موضوع و مجازات شدید عامل این جنایت است اما این موضوع پایان راه نیست، اضافه کرد: آغاز یک راه بزرگ و سهمگین است که ایجاب می‌کند ما برای پیشگیری از قربانی شدن رومیناها در جامعه گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha