کد خبر: تأکید-رئیس-جمهور-بر-رسیدگی-جدی-به-امور-ا
۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶
تأکید رئیس جمهور بر رسیدگی جدی به امور ایثارگران

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد صادق معتمدیان در آیین امضای تفاهم نامه تأمین زمین و ساخت ۱۷۰۰ مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اظهار داشت: انتصاب ریاست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، برکات خوبی به همراه داشته و در کمتر از دو ماهی که از انتصاب ایشان می‌گذرد، اقدامات بزرگ و شایسته ای رقم خورده که در نوع خود بی سابقه بوده است.

 وی، هدف از سفر معاون رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی را بررسی وضعیت جامعه ایثارگران برشمرد و افزود: با جمع‌بندی مشکلات و موانعی که وجود دارد، ان شاءالله مطالبات جامعه ایثارگران در حوزه اشتغال و مسکن به زودی تأمین خواهد شد.

معتمدیان  ادامه داد: برای اولین بار در کشور دو اتفاق مهم را شاهد هستیم، تا در حوزه مسکن بتوانیم طی بازه زمانی یک ساله ۱۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران را تکمیل و به بهره‌ برداری برسانیم.

 نماینده عالی دولت در استان، حل مشکل اشتغال ایثارگران را از برنامه های اولویت‌ دار برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و استانی، مشکل اشتغال ۵۳۵ نفر از جامعه ایثارگران استان را مرتفع نموده و در این زمینه جزء اولین استان هایی باشیم که تقاضای مسکن و اشتغال ایثارگران را به صفر می رسانیم.

 معاون رئیس ‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز گفت: به همت و پیگیری استاندار ، خراسان جنوبی اولین استانی خواهد بود که با تعیین زمین، تأمین مسکن این قشر عزیز را آغاز کرده و برای ۵۳۵ نفر از افراد متقاضی زمینه اشتغال فراهم می نماید.

 اوحدی افزود: در دولت دوازدهم، تأکید رئیس جمهور بر رسیدگی جدی به امور ایثارگران است و مصوب شده تا پایان دولت دوازدهم کلیه تعهدات، مطالبات و دیون جامعه ایثارگران پرداخت شود.

 وی ادامه داد: امیدواریم علیرغم فشارهای حداکثری استکبار، بتوانیم با استفاده از ظرفیت های بزرگ کشور در منشور اقتصاد مقاومتی، شعار جهش تولید را تحقق بخشیم.

 معاون رئیس‌ جمهور یادآور شد: به دنبال این هستیم تا طی آزمونی اختصاصی برای جامعه ایثارگران، تکلیف قانونی سهمیه اشتغال ۲۵ درصد را محقق نماییم.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از حضور رئیس سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید در استان خبر داد و افزود: با توجه به امضای تفاهم نامه و عزم جدی استاندار خراسان جنوبی، مقرر شد تا ریاست سازمان اقتصادی کوثر هفته آینده به این استان سفر کرده و ظرفیت‌های کارآفرینی و خود اشتغالی خراسان‌ جنوبی را در راستای بهره برداری بررسی نماید.

 اوحدی تأکید کرد: امیدواریم با اجرای این دو طرح مهم، بخشی از دِینی که به جامعه ایثارگران داریم ادا شود.

 گفتنی است: در پایان، تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۱۷۰۰ مسکن و همچنین ساماندهی اشتغال و کارآفرینی برای ۵۳۵ نفر از ایثارگران استان خراسان جنوبی به امضای معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار خراسان جنوبی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha