کد خبر: تأکید-استاندار-کرمان-بر-افزایش-۵۰-درصد
۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
تأکید استاندار کرمان بر افزایش ۵۰ درصدی بازرسی‌‌ها از بازار استان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌‌رسانی وزارت کشور، محمدجواد فدائی در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان عنوان کرد: مشکل و دغدغه کنونی مردم بازار، قیمت‌ها، گرانی و نظارت بر بازار است.

وی بیان داشت: در حال حاضر برای مردم مهمترین موضوع؛ گرانی، بازار و نظارت است. وی ابراز داشت: مردم مرتب از گرانی گلایه دارند و احساس می‌کنند که اصلا کنترلی هم وجود ندارد.

استاندار کرمان گفت: مسئولان ذیربط برای مردم توضیح دهند که منشا این گرانی‌‌ها چیست، چقدر از آن دست استان است، چقدر با نظارت حل می‌شود و چقدر نظارت تاثیری بر آن ندارد. این سوالات را از طریق رسانه‌ها و ارتباط مستقیم به مردم اعلام کنید.

وی تصریح کرد: قیمت رسمی یکسری اجناس و کالاها را تولیدکننده، افزایش می‌دهد و این بخش به استان مرتبط نمی‌شود، اما بخشی که به ما ارتباط دارد نظارت بر بازار است و بارها هم اعلام کردم باید نظارت ها تشدید شود تا مردم در عمل احساس کنند که کنترل و نظارت وجود دارد، اگر این نظارت هم نتواند مشکل را حل کند یعنی خارج از آن است.

فدائی اظهار داشت: بارها گفته‌ایم که قیمت‌ها را مردم باید بدانند، اما هنوز این مسئله حل نشده و مردم قیمت اصلی را نمی‌دانند. ابزارهای زیادی از جمله برنامه‌های تلفن همراه، سایت دستگاه‌ها، تلفن گویا، نصب برچسب و غیره وجود دارد که قیمت اصلی کالا چیست و آیا گران فروخته می‌شود یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فلسلفه‌های این جلسات همفکری است و اعضا باید حضور فعال داشته و با اطلاعات کامل بیایند که مشکلات حل شود. فدائی گفت: تنظیم بازار جلسه مظلومی است، موضوع به این مهمی دو ماه قبل تشکیل شده و الان هم تمام مدیران عضو حضور ندارند.

استاندار کرمان بیان داشت: بعضی از گرانی‌ها دست استان نیست، ما باید اطلاعات کافی از قیمت‌ها در اختیار مردم بگذاریم و علت تغییرات لحظه‌ای را بگوییم.

وی افزود: مردم از ما حساس بودن، دلسوزی و واقع‌گرا بودن را می‌خواهند و مطئمنا هم در مورد مواردی که دست استان نیست را می‌پذیرند، اما احساس عمومی مردم نباید این باشد که موضوع رها شده است.

فدائی ادامه داد: تغییر مرتب قیمت‌ها شاید دست ما نباشد، اما می‌‌توانیم قیمت روز کالاها را اطلاع دهیم که در صورت گرانفروشی گزارش دهند.

استاندار کرمان با تاکید بر تقویت و تشدید نظارت‌ها بر بازار گفت: در آبان ماه ۵۰ درصد واحدهای صنفی شمال استان یعنی ۳۰ هزار واحد باید بازرسی شوند.

فدائی ابراز داشت: اعلام قیمت‌ها در سه اتحادیه به صورت آزمایشی از طریق مانیتورهای مستقر در فروشگاه‌ها اعلام می‌شود، ضمن اینکه روش‌های قبلی هم باید ادامه یابد و اصلاح شود که مردم به قیمت‌ها دسترسی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نانوایی‌ها باید قیمت را در معرض دید عموم قرار دهند، گفت: سهم نهاده‌های دامی مورد نیاز استان نیز باید به خوبی دریافت شود، توزیع آنها عادلانه صورت گیرد و این توزیع در قیمت دست مردم تاثیر داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha