کد خبر: تأخیر-در-تشخیص-سرطان-دلیل-مرگ-زنان
۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲

به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، هزاران زن به دلیل تأخیر در تشخیص سرطان تخمدان، در معرض مرگ در اثر این بیماری قرار دارند.

گزارش موسسه «Target Ovarian Cancer» می‌گوید برخی از پزشکان و زنان نمی‌دانند دقیقا باید کدام علائم را برای این بیماری جست‌و‌جو کنند.

سرطان تخمدان  نوعی از سرطان است که از تخمدان شروع می‌شود؛ این بیماری منجر به ایجاد سلول‌های غیرعادی می‌شود که توانایی حمله یا گسترش به دیگر بخش‌های بدن را دارند.

ممکن است در آغاز این فرایند علائم مبهم یا غیرآشکار باشند، اما با پیشرفت سرطان احتمال بروز علائم بیشتر شود؛ علائم می‌توانند شامل نفخ، درد لگن، تورم شکم باشند؛نواحی که احتمال گسترش سرطان به آنها وجود دارد شامل دیواره شکم، غدد لنفاوی، ریه‌ها، و کبد می‌شود.

به گفته کارشناسان علمی، مبتلا به این بیماری با تشخیص زودرس  بیش از ۹۰ درصد احتمال زنده ماندن دارد؛ براساس داده‌های موجود در سال ۲۰۱۲، بیش از ۲۳۹ هزار زن در سطح جهان به سرطان تخمدان مبتلا شدند که ۱۵۲ هزار مورد تلفات به همراه داشت.

طبق این آمار، این بیماری به عنوان هفتمین نوع رایج سرطان و هشتمین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان شناخته شده است. این بیماری نسبت به آفریقا و آسیا، در آمریکای شمالی و اروپا رایج‌تر است.

کارشناسان باور دارند از هر ۵ زن مبتلا یک نفر دیر تشخیص داده می‌شود و همین موضوع منجر به آمار بالای مرگ و میر میان زنان مبتلا به سرطان تخمدان شده است.

سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع در بین زنان انگلیس است که سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ مورد تشخیص داده می‌شود و در نتیجه ۴ هزار و ۴۰۰ نفر از دنیا می‌روند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha