کد خبر: بی-توجهی-ستاد-اجرایی-فرمان-امام-به-شهرد
۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) سید مالک حسینی در نشست خبری مجازی با اشاره به اقدامات موثر این سازمان به منظور مقابله با کروناویروس اظهار داشت: اگرچه در روزهای ابتدایی با مشکل تامین ماسک برای مددجویان‌مان مواجه بودیم اما با راه اندازی خط تولید ماسک توسط افراد کارتن خواب و معتاد که آشنا به خیاطی بودند امروز نه تنها برای تمامی گرمخانه‌ها بلکه برای هلال احمر نیز روزانه 3000 ماسک تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 27 مورد مشکوک به کرونا در گرمخانه‌های تهران شناسایی شدند، افزود: با همکاری اورژانس آنها را به مراکز درمانی منتقل کردیم و‌ خوشبختانه تست کرونا این 27 کارتن خواب مثبت نبود.

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه با کمک سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آموزش و ارایه لوازم بهداشتی به کودکان کار که در گودهای زباله اطراف تهران هستند توانستیم اقدامات موثری انجام دهیم، گفت: اخیرا باخبر شدیم که ستاد اجرایی فرمان امام و ستاد مبارزه با مواد مخدر 14 میلیارد تومان به حوزه کودکان کار و کارتن خواب‌ها کمک کرده است.

حسینی اضافه کرد: این کمک در راستای کنترل شیوع کرونا و توزیع اقلام بهداشتی بین این افراد بوده اما شهرداری تهران و گرمخانه‌های پایتخت به هر دلیلی اطلاعی از آن نداریم. بی شک شهرداری تهران در دریافت این کمک‌ها نادیده گرفته شده‌ است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران بار سنگین مبارزه با کرونا در گرمخانه‌ها را به تنهایی به دوش دارد.

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیام اینکه در حوزه کودکان کار و گرمخانه‌ها حتی یک ریال هم دریافت نکردیم،تاکید کرد: با توجه به تعطیل شدن جذب معتادان ماده 16 و ندامتگاه‌ها و تشدید پدیده افراد بی سرپناه در تهران که توان خروج از پایتخت را ندارند، پذیرش گرمخانه‌های پایتخت افزایش یافته است.

حسینی گفت: در پی شیوع کرونا تعداد مراجعین به گرمخانه‌های پایتخت حتی از شب‌های برفی تهران نیز بیشتر بوده و شهرداری به تنهایی بار این موضوع را به دوش می‌کشد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به حساسیت ایجاد شده در سطح شهر بسیاری از زباله گردان دیگر فعال نیستند، گفت: بدلیل توقف فعالیت تعدادی از زباله گردان قطعا این افراد با مشکل معیشتی روبرو می‌شوند که ما در این میان دغدغه امنیت غذایی آنها را داریم به همین دلیلا اقدام به طبخ روزانه 200 پرس غذا ویژه این افراد می‌کنیم.

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: البته آماده هستیم با استفاده از ظرفیت خیرین این تعداد را به 1000 پرس غذا در روز افزایش دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات متعددی در گرمخانه‌های تهران در آستانه سال نو انجام می‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا تعدادی از این برنامه ها را متوقف کردیم چراکه‌ در پی شیوع کرونا نمی‌توانیم برنامه‌های جمعی برگزار کنیم اما قطعا نسبت به پهن کردن سفره هفت سین و توزیع سبزی پلو با ماهی میان کارتن خواب‌ها اقدام خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha