کد خبر: بیمه-دانشجویی-فرصتی-برای-تکمیل-سوابق-ب
۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: دانشجویان بیمه شده هنگام بازنشستگی از شرایط تکمیل سوابق بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، ایمان بیوس اظهار کرد: در گذشته افراد با مدرک دیپلم وارد بازار کار شده و از همان ابتدا بیمه و با ۳٠ سال سابقه بازنشسته می‌شدند، اما امروزه اکثر جوانان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر و ورود به دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: دانشجویان در طول سال‌های تحصیل بیمه و یا مشمول نظام خاصی نیستند، سازمان تامین اجتماعی در این خصوص بیمه دانشجویان را فعال کرد، به این ترتیب افراد می‌توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه بیمه خود را واریز کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیمه دانشجویان با نرخ‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد در نظر گرفته شده و دانشجویان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند گردند.

وی خاطرنشان کرد: این خدمات باعث می‌شود، فرد پس از فارغ التحصیلی و هنگام شروع کار از سابقه بیمه برخوردار باشد و در سن بازنشستگی سوابق فرد تکمیل است.

بیوس بیان کرد: از آنجا که نیاز به سوابق بیمه‌ای در آینده مشخص می‌شود، به هم استانی‌ها توصیه می‌شود حتما از بیمه دانشجویی استفاده کنند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند به تمامی کارگزاری‌ها و شعب در استان مراجعه و در صورت نیاز با شماره ۱۴۲٠ تماس حاصل نمایند تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: دارندگان بیمه زنان خانه دار یا دانشجویی می‌توانند از کفالت پدر یا همسر برخوردار شوند و از نظر درمان نیز تحت پوشش پدر باشند و یا در صورتی که مستمری بگیرند، همزمان از طرف پدر خود را بیمه کنند، این حسن در سایر بیمه‌ها وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha