کد خبر: بیماری-برگر-باعث-قطع-4-عضو-می‌شود-افراد
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸
بیماری برگر باعث قطع 4 عضو می‌شود/ افراد دیابتی به هیچ عنوان سیگار مصرف نکنند

دکتر سید محمدرضا کلانتر معتمدی فوق تخصص جراحی عروق در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به شایع ترین بیماری های عروقی گفت: بیماری که بیشتر از همه در کشور بیماران را اذیت می کند، بیماری برگر است.

وی افزود: بیماری برگر به دلیل کشیدن سیگار، تریاک و دیگر مواد مخدر در افراد مختلف جامعه ایجاد می شود.

فوق تخصص جراحی عروق اظهار کرد: بیماری برگر تا زمانی که افراد مواد مخدر مصرف می کنند، درمانی ندارد مگر اینکه هر 4عضو بدن را قطع کنیم.

بیماری آترواسکلروز یا تصلب‌ شرایین

دکتر کلانتر معتمدی با تاکید بر اینکه بیماری برگر بدترین نوع بیماری در کشور است، گفت: بیماری آترواسکلروز یا تصلب‌ شرایین نیز از دیگر بیماری های شایع در کشور است. این نوع بیماری بیشتر در افراد دیابتی و افراد چاق بروز پیدا می کند.

وی بیان داشت: بیماری آترواسکلروز یا تصلب‌ شرایین به گونه ای است که وقتی گرفتگی رگ ایجاد می شود می توانیم آن را عمل کنیم و یا با ایجاد کنار گذر از قسمت سالم رگ، خون را به قسمت پایین بدن منتقل کنیم.

فوق تخصص جراحی عروق تصریح کرد: از مردم درخواست دارم که به هیچ عنوان سیگار و دیگر مواد مخدرها را استفاده نکنند چراکه مواد مخدر ضرر بسیار زیادی برای سلامتی بدن است.

دکتر کلانتر معتمدی تاکید کرد: افراد دیابتی که سیگار مصرف می کنند حتما باید سیگار خود را ترک کنند چراکه آسیب های جدی به بدن وارد می کند.

وی در ادامه با اشاره به بیماری نادر آلبینیسم عروقی افزود: شریان آئورت شایع ترین نقطه برای بیماری است اما در شریان های دیگر نیز با شیوع کمتر به وجود می آید. این بیماری ناشی از بیماری آترواسکلروز است به همین دلیل بیماران باید با رژیم درست و کنترل دیابت مانع از بروز این بیماری شوند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha