کد خبر: بیماری-استئوآرتریت-و-راه‌های-درمان-آن
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۰۱
بیماری استئوآرتریت و راه‌های درمان آن

دکتر حمید پدرام جراح و متخصص استخوان و مفاصل در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به بیماری استئوآرتریت اظهار داشت: این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی است.

وی با بیان اینکه معمولا درصد زیادی از مردم درگیر بیماری استئوآرتریت هستند، افزود: اگر 80 درصد مردم در طول زندگیشان مبتلا به کمردرد شوند این در خصوص بیماری استئوآرتریت به 100 درصد می رسد و گربیان گیر همه است.

یک پزشک جراح و متخصص استخوان و مفاصل تصریح کرد: ممکن است یه فرد حدود 80 تا 90 سال سن به دلیل ابتلا به آرتروز خفیف اذیت شود و راه رفتن برای او دشوار شود اما این بیماری در حدی نیست که به عمل جراحی نیاز داشته باشد.

دکتر پدرام بیان داشت: معمولا همه کسانی که به آرتروز مبتلا می شوند نیاز به عمل جراحی ندارند اما اگر بیماری پیشرفته شود حتی در سنین پایین لازم است که بیمار را عمل کنیم.

تعویض مفصل

وی گفت: گاهی حتی بیمار با وجود سن پایین به بیماری استئوآرتریت پیشرفته مبتلا می شود و نیاز به تعویض مفصل دارد. این تعویض مفصل فقط مختص زانو، لگن و شانه نیست بلکه امکان دارد همه مفصل های بدن درگیر این بیماری شوند.

یک پزشک جراح و متخصص استخوان و مفاصل عنوان کرد: برای درمان این بیماری باید از انواع روش های درمانی استفاده کرد.

دکتر پدرام افزود: مردم حتما باید به منظور پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های اسکلتی عضلانی به طریقه درست نشستن، خوابیدن، راه رفتن دقت داشته باشند.

وی تاکید کرد: امروزه مردم می توانند از طریق گوگل به نحوه درست نشستن، خوابیدن و راه رفتن پی ببرند. اگر مردم به این نکات توجه داشته باشند درگیر بسیاری از خستگی ها به خصوص خستگی های صبح گاهی و خشکی بدن نمی شوند.

یک پزشک جراح و متخصص استخوان و مفاصل گفت: اگر مردم دچار بیماری های اسکلتی عضلانی شدند به هیچ عنوان نباید خوددرمانی کنند. این افراد حتما برای برطرف کردن دردهای خود به پزشک متخصص مراجعه داشته باشند و از امکاناتی که در سطح کشور وجود دارد، استفاده کنند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha