کد خبر: بیمارستان-فوق‌تخصصی-کودکان-اکبر-از-مر
۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۴۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سید علی جعفری خاطر نشان کرد: تا کنون 9 مرحله واکسیناسیون برای پرسنل و کادر درمان بیمارستان‌های شریعتی، ابن سینا، رضوی، پرسنل، دانشجویان، رزیدنت‌ها و اساتید بالینی گروه دندانپزشکی و مجموعه‌های خصوصی همچون مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها  در این مرکز درمانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن در هر مرحله در 2 نوبت انجام می‌شود که تزریق نوبت دوم 28 روز بعد از نوبت اول است، تصریح کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه عارضه منفی برای هیچیک از کسانی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند مشاهده نشده، ضمن اینکه پس از تزریق به مدت 30 تا 60 دقیقه افراد را تحت نظر داریم تا اگر مشکلی به‌وجود آمد بلافاصله اقدام لازم صورت پذیرد.

رییس بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر ادامه داد: افراد اگر پس از تزریق واکسن دچار تب شدند، می توانند از مسکن معمولی استفاده کنند ، اما اگر به هر دلیلی پس از مصرف مسکن درد قطع نشد و یا علائم مشکوک دیگری مشاهده شد بلافاصله به پزشک مراجعه کنند، هرچند که خوشبختانه تا این لحظه واکسن‌ها عوارض منفی نداشته است.

دکتر جعفری با ذکر این نکته که تزریق واکسن‌ها نقش مهمی در افزایش ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا دارد اما به معنای ایمنی 100 درصدی نیست، تأکید کرد: تزریق واکسن نباید به معنای عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی قلمداد شود و باید همچنان رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهیم.

رییس بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت و همراهی و همکاری شایسته مردم، اظهار امیدواری کرد: در سال 1400 شاهد ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا باشیم و سالی سرشار از صحت، سلامتی، شادی و تندرستی در انتظار تک‌تک هموطنان عزیزمان به‌ویژه مدافعان سلامت باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha