کد خبر: بیمارستان-علوی-شهرستان-مراوه-تپه-افتت
۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۵
بیمارستان علوی شهرستان مراوه تپه افتتاح شد
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، راه اندازی این بیمارستان با امضای تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و بنیاد علوی؛ بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در دستور کار قرار گرفت و در این تفاهم نامه مقرر شد که عملیات احداث و ساخت توسط بنیاد علوی و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت انجام شود.
عملیات ساخت این بیمارستان در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع و در زیربنای 6 هزار و 400 متر مربع در سه طبقه و با ظرفیت 64 تخت بیمارستانی از سال 1395 آغاز شده است. برای ساخت این بیمارستان 88 میلیارد تومان و برای تجهیز آن 25 میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان و وزارت بهداشت، هزینه شده است.
مراوه تا قبل از سال ۱۳۸۶ یکی از بخش‌های کلاله و در فاصله ۹۱ کیلومتری این شهرستان قرار داشت و مردم آن مجبور بودند برای مداوای بیماری خود با تحمل درد بیماری و رنج سفر و نیز صرف وقت و هزینه‌ زیاد به کلاله و یا به گنبدکاووس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری خود بروند.
بیمارستان علوی مراوه تپه در حال حاضر دارای بخش های اورژانس، درمانگاه، دیالیز، مراقبت های ویژه، اتاق های عمل و بخش های بستری است و به زودی یک دستگاه سی تی اسکن نیز در آن نصب خواهد شد.
شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند. مراوه تپه پس از گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ گلستان و با فاصله تقریبی ۲۴۰ کیلومتر دورترین شهرستان به مرکز استان به شمار می‌رود، از طرف شمال به کشور ترکمنستان، از سمت شرق به خراسان شمالی، از قسمت غرب به گنبدکاووس و از سمت جنوب به شهرستان کلاله (جنگل گلستان) منتهی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha