کد خبر: بیمارستان‌های-صحرایی-برای-بستری‌ها
۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با بیان اینکه محدودیت رفت و آمد به سواحل و تفرجگاه‌های استان بوشهر از ۲ ماه قبل از عید نوروز اعمال می‌شد اظهار داشت: مسدود شدن راه‌های ورودی به استان بوشهر در راستای شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا همواره اعمال می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از شعله‌ور شدن آتش ویروس کرونا در همه جهان خبر داد و بیان کرد: با وجود اعمال محدودیت‌ها در نقاط مختلف جهان ولی شاهد شعله‌ور شدن آتش ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان هستیم که نشان از انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی و عادی‌انگاری برخی افراد است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کرونا در همه جهان شعله‌ور شده است افزود: دورهمی‌های خانوادگی، حضور در تجمعات از جمله پاساژها، مراکز خرید و سفرها و از آن طرف بی‌توجهی نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی زمینه افزایش مبتلایان به کرونا را فراهم کرده است.

گراوند با تاکید بر همکاری همگانی برای رعایت پروتکل بهداشتی و کاهشی شدن ابتلا و بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها خاطر نشان کرد: اگر مراقبت‌های لازم انجام نشود افزایش ابتلا و بستری‌ها شدت می‌گیرد و غیر قابل کنترل می‌شود.

وی، جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به کرونا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: سلامتی مهم‌ترین جایگاه را در جامعه دارد و دین مبین اسلام به این موضوع تأکیدات فراوانی کرده است که باید در همه جوانب نسبت به سلامتی همدیگر با رعایت دستورات بهداشتی کمک کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه هیچ کس در ابتلا به بیماری کرونا در امان نیست تاکید کرد: تنها راه مصون ماندن از ابتلا به کرونا رعایت دستورالعمل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها با آب و صابون است.

استاندار بوشهر همدلی و همراهی همه آحاد جامعه در راستای مقابله با کرونا را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به آرامش باید همه برای کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار آن دست به دست هم دهند.

گراوند با تاکید بر منتفی شدن بازدیدها از تأسیسات و صنایع نفت و گاز استان بوشهر تصریح کرد: بازدید مقامات از پارس جنوبی تا برگشت استان بوشهر به شرایط آرام و عادی کرونایی منتفی و ممنوع است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با تاکید بر همکاری همگانی با رعایت پروتکل بهداشتی برای شکسته شدن شیب صعودی بستری و ابتلا به کرونا افزود: دستگاه قضایی و دادستان‌ها خدمات قابل توجهی در عرصه برخورد با متخلفان انجام داده‌اند که باید این مهم همچنان در دستور کار داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اعمال محدودیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی و ادارات در فعالیت کارکنان افزود: حراست دستگاه‌های اداری و اجرایی باید بازرسی و نظارت ویژه در رعایت اعمال محدودیت‌ها در ادارات مورد توجه قرار دهند.

گراوند با اشاره به افزایش بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بر آماده شدن بیمارستان صحرایی تاکید کرد و گفت: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و ستاد بحران استان بوشهر بیمارستان‌های صحرایی برای راه‌اندازی آماده کنند تا در صورت رسیدن به بحران، از این ظرفیت استفاده شود.

وی از ممنوعیت اقامت در سواحل و تفرجگاه‌های استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت کنونی، حضور در آرامستان‌ها در شهرهای مختلف استان بوشهر با بیش از ۳۰ نفر ممنوع است.

استاندار بوشهر با اشاره به روند افزایشی اشغال تخت‌های بیمارستانی تصریح کرد: اگر تا ۱۰ روز پروتکل‌های بهداشتی در همه زمینه‌ها رعایت شود می‌توان زمینه پیشگیری از بیماری در جامعه فراهم کرد تا بتوان به برنامه‌های ویژه ایام ماه مبارک رمضان پرداخت.

گراوند بر استفاده از فضای مجازی و شبکه استانی صدا و سیما در برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha