کد خبر: بیماران-کلیوی-در-شرایط-همه-گیری-کرونا-د
۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،  دکتر "محمد رضا حسینی" به مناسبت روز جهانی "حمایت از بیماران کلیوی" اظهار کرد: کلیه ها با دفع سموم از بدن، تنظیم میزان اسید و باز، آب، نمک و اوره نقش مهم و حیاتی در سلامت افراد ایفا می کنند و نارسایی های کلیوی  در دراز مدت منجر به پیوند کلیه، دیالیز و حتی مرگ می شود.

معاون بهداد ناجا با اشاره به این که  افراد دارای بیماری های مزمن کلیوی در معرض علائم جدی تر بیماری کرونا قرار دارند، افزود: مبارزه با عفونت کرونا ویروس در بیماران مبتلا به نارسایی های کلیوی، افراد دارای کلیه های پیوندی و بیماران نیازمند به دیالیز به دلیل ضعف در سیستم ایمنی دشوارتر است.

وی ادامه داد: بیماران کلیوی باید علاوه بر افزایش آگاهی نسبت به اصول و دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از کرونا در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی، تب، سرفه های خشک به ویژه افزایش فشار خون و تنگی نفس یا هر تغییری در عملکرد کلیه ها به پزشک مراجعه کنند.

دکتر حسینی با تصریح این که بیماران کلیوی نباید در دوران همه گیری کرونا و ترس از سرایت بیماری، پیگیری های درمانی خود را رها کنند، اضافه کرد: این دسته از بیماران باید بیش از دیگران در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از کرونا کوشا باشند در عین حال داروهای خود را به موقع مصرف کنند. به اندازه کافی ذخایر دارویی داشته باشند و در صورت نیاز، برنامه دیالیز خود را با نظم همیشگی دنبال کنند.

وی به آحاد مردم توصیه کرد: برای داشتن کلیه های سالم، مصرف آب و مایعات به میزان کافی، تخلیه به موقع مثانه و تنظیم فشار خون و قند خون در حد طبیعی را جدی بگیرند و ورزش منظم روزانه و رژیم غذایی سالم داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha