کد خبر: بیماران-کرونایی-پس-از-بهبود-با-چه-مشکلا
۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۹

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  اسپوتنیک، برای بازگرداندن این عملکردها ، توانبخشی برای مدت نامحدود مورد نیاز است.

بسیاری از روس های مبتلا به این بیماری در رابطه حافظه و جهت گیری در فضا مشکل دارند. مردم پس از بهبودی از کرونا ، نمی توانند نام چیزهای آشنا را به خاطر بسپارند ، آنها اشتباهی  به جایی  رفته و فراموش می کنند که چرا به آنجا رفته اند. بعضی از بیماران به خاطر از دست دادن احساس گذشت زمان شکایت دارند و  به عنوان مثال یک ساعت کامل برای آنها مثل پنج دقیقه به سرعت می گذرد.

نیکلا دیختیارنکو ، رئیس بخش توانبخشی یکی از مراکز پزشکی روسیه توضیح  می دهد که چنین واکنش هایی بدر رابطه با  مسمومیت عمومی بدن است ، که در درجه اول بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد.

"بافت عصبی حساس ترین بخش بدن نسبت به سموم است و به این دلیل زودتر آسیب می بیند. هیچ کس نمی داند چه زمانی این علائم از بین می رود. "

وی تصریح کرد که معمولاً در چنین مواردی ، درمان تقویت کننده کلی تجویز می شود. به بیماران توصیه می شود روزانه در مسیرهای جدید قدم بزنند ، یک زبان و شعر خارجی بیاموزند و معماهایی را حل کنند. همچنین انجام تمریناتی برای تقویت مهارتهای حرکتی ظریف ، جمع آوری موزاییک ، رسم ، بافتنی، گلدوزی و مجسمه سازی از پلاستین نیز مفید است.

پیش از این ، متخصصان مغز و اعصاب انگلیسی و آمریکایی از کالج امپریال لندن دریافتند که ویروس کرونا بر توانایی های ذهنی انسان تأثیر منفی می گذارد. در شرکت کنندگان در مطالعه پس از بیماری ، مشکلات مربوط به حل مسئله ، درک متن و معنی کلمات مشاهده شد. در عین حال حافظه فضایی ، توانایی حفظ اعداد و درک احساسات به شدت تحت تأثیر قرار نگرفت. کسانی که نوع شدیدتری از بیماری را تجربه کردند ، به طور محسوس اختلالات ذهنی بیشتری داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha