کد خبر: بیماران-قلبی-عروقی-نشانه-های-کروناویر
۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «سارا جوادپور» در ادامه عنوان کرد: تمایل به سمت سالمند شدن جامعه و گذار اپیدمیولوژیک بیماری ها بر اثر تغییر الگوی شیوه زندگی، شیوع رفتارهای پُرخطر و رشد سریع شهرنشینی سبب افزایش عوامل خطرزا در جوامع سراسر دنیا شده است.

او ادامه داد: کشورهای در حال توسعه مانند کشور ما، همزمان درگیر بیماری های واگیر و غیرواگیر بوده و در حال حاضر باید همزمان با همه این بیماری ها که به مراقبت های ویژه نیاز دارند، مبارزه کنند؛ بنابراین می توان گفت این کشورها بار هر دو نوع بیماری را به دوش می کشند.

جوادپور با اعلام اینکه بیماری های قلبی عروقی شایع ترین بیماری غیرواگیر در جهان و نخستین علت مرگ است، افزود: در حال حاضر ۱۷ میلیون و نهصد هزار نفر در سال براثر بیماری قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند. او با این هشدار که در استان فارس نزدیک به ۴۵ درصد مرگ ها ناشی از بیماری های قلبی عروقی است، عنوان کرد: متأسفانه میزان مرگ ناشی از سکته های قلبی، ۴۳ در صد هزار نفر جمعیت و سکته های مغزی، ۲۹ در صد هزار نفر جمعیت ۳۰ تا ۷۰ سال جامعه استان فارس گزارش شده است.

او یادآور شد: با وجود همه این مسایل، خبر خوش آن است که ۸۰ درصد این بیماری ها، با اصلاح شیوه زندگی و مراقبت های دوره ای، قابل پیشگیری هستند.

به گفته این کارشناس قلب و عروق دانشگاه، در سال ۲۰۱۹ میلادی، جهان درگیر ویروس کرونای جدیدی شد که از ویژگی های آن ابتلای افراد در معرض خطر از جمله بیماران قلبی عروقی بود و میزان مرگ در این افراد را به حدود ۱۰ و نیم درصد رساند که بالاترین میزان مرگ گزارش شده بود.

او توصیه کرد تا همه افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی علاوه بر رعایت نکات بهداشت فردی، نشانه های ابتلا به این ویروس و نیز نشانه های حمله های حاد قلبی و مغزی را بدانند و در صورت بروز هر یک از آنها، سریع تر به پزشک خود مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha