کد خبر: بیش-از-119-هزار-نفر-در-مشهد-به-دیابت-مبتلا-ه
۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سید کاظم فرهمند تعداد بیماران دیابتی شناسایی شده در جمعیت بالای 30 سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را 119 هزارو 657 نفر عنوان کرد و گفت: اضافه وزن، سبک زندگی، تغذیه و فعالیت بدنی نقش موثری در ابتلا به بیماری دیابت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 483 میلیون نفر از جمعیت 20 تا 79 سال جهان مبتلا به دیابت هستند، گفت: پیش بینی میشود تا سال 2045 تعداد بیماران مبتلا به دیابت به حدود700 میلیون نفر برسد.

دکتر سید کاظم فرهمند، تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت نوع یک را در دنیا ، بیش از یک میلیون نفر اعلام و اظهار کرد: در سال 2019میلادی بیش از  4 میلیون و 200 هزار نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید کرد: در همه گیری کرونا ، افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری هستند و ارائه خدمات مراقبتی با اولویت خدمات غیر حضوری و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در این گروه مورد تاکید است.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه خاطر نشان کرد: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط، جمهوری اسلامی ایران متعهد گردیده است که سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال 1404 متوقف نماید. با همین هدف همگام با ادغام برنامه مراقبتهای بیماریهای غیرواگیر، اطلاع رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت همزمان با هفته ملی دیابت انجام خواهد شد.

به منظور آگاهی عموم هموطنان درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی مانند سال های گذشته ،24 لغایت 30 آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نام گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha