کد خبر: بیش-از-۸۳-درصد-از-جمعیت-هدف-در-مرحله-دوم
۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر زهرا نهبندانی پیگیری کامل موارد خود ارزیابی ثبت شده در سامانه salamat.gov.ir را اولین اولویت غربالگری مرحله دوم طرح عنوان و خاطر نشان کرد: بررسی افراد در معرض خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به بیماریهای زمینه ای و دیابت، فشارخون، سرطان، بیمارهای تنفسی و..، افراد با نقص ایمنی، زنان باردار، افراد با BMI مساوی و بیشتر از ۴۰، مصرف کنندگان داروهای کورتیکواستروئید و... از دیگر موارد دارای اولویت در گام دوم طرح غربالگری به شمار می روند.

رییس گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین بررسی و پیگیری اعضای خانوار یا نزدیکان و کسانیکه با فرد بیمار، بستری شده، ترخیص شده و با نتیجه تست مثبت تماس داشته اند را نیز در این برنامه ضروری و دارای اهمیت خواند.

دکتر نهبندانی با بیان اینکه تا کنون ۵۷۲هزار از جمعیت هدف تحت غربالگری قرار گرفته اند خاطر نشان کرد: از این تعداد ۶۷۱۰ نفر نیاز به مراقبت و پیگیری داشتند که تا کنون ۶۱۱۰نفر تحت پیگیری قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: براساس دستورالعمل تدوین شده مرحله دوم غربالگری کرونا، جمعیت زیر پوشش به طور مجدد غربالگری شده و همانند مرحله اول، آموزش و راهنمایی های  لازم را دریافت نموده و در صورت نیاز به مراکز منتخب ارجاع می شوند.

وی شناسایی موارد جدید مشکوک و پیگیری به موقع را در قطع زنجیره انتقال بسیار با اهمیت برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha