کد خبر: بوژیدار-رادوشویچ-راه-هروویه-میلیچ-می-ر
۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۱۰
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات تیم فوتبال پرسپولیس مدت‌هاست که به بهانه‌های مختلف حرف از جدایی و فسخ قرارداد با سرخپوشان می‌زند.
از چند وقت پیش رادو با اعلام اینکه مطالباتش را نگرفته خواهان جدایی از پرسپولیس بود، اما پس از دریافت قسمتی از قراردادش تا مدتی خبری از این مسائل نبود تا اینکه باز هم از باشگاه پرسپولیس درخواست کرد تا زودتر از موعد مقرر به او پول بدهند. این در شرایطی است که طبق قرارداد قبلی موعد پرداخت به رادوشوویچ در فروردین ماه ۱۴۰۰ بود و دروازه‌بان کروات سرخ‌پوشان با علم به این مسئله، باز هم خواستار دریافت پول شد.
واقعیت این است که به نظر می‌رسد رادوشوویچ بیشتر از اینکه دغدغه گرفتن پول و مطالباتش را داشته باشد می‌خواهد به طریق و به صورتی که به نفعش تمام شود قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند تا بتواند پول هنگفتی از پرسپولیس بگیرد.
شنیده‌ها حاکی از آن است وکیلی که (یک وکیل کروات) پیگیر کار‌های میلیچ و باشگاه استقلال است، در تلاش است هر طور شده این شرایط را فراهم کند تا رادو از پرسپولیس شکایت کند و از بعد از جدایی از این باشگاه کل مبلغ قرارداد سه ساله‌اش را یک جا بگیرد.
این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس در این مدت همه گونه تعامل و همکاری را با رادو انجام داده، اما هر بار دروازه‌بان کروات پرسپولیس بهانه‌ای برای جدایی از این تیم می‌آورد؛ از نگرفتن طلبش تا کم محلی کادرفنی به او و البته بازی نکردنش.
گفته می‌شود مبلغ قرارداد رادوشوویچ برای سه سال چیزی نزدیک به یک میلیون دلار است که برای یک دروازه‌بان ۳۲ ساله و ذخیره مبلغی بسیار هنگفتی به نظر می‌رسد. به همین دلیل رادو در تلاش است با استناد به بندهای قانونی قرارداد عجیب و غریبی که بسته بتواند تمام این پول را از پرسپولیس بگیرد و از این تیم جدا شود. حتی شنیده می‌شود رادوشوویچ حاضر است که دیگر بعد از این فوتبال بازی نکند، اما بتوانند این یک میلیون دلار پول را از پرسپولیس بگیرد که تا آخر عمرش بتواند خودش و خانواده‌اش را تأمین کند.
در اینکه رادو یک دروازه‌بان خوب و استاندارد است و همیشه هم برای پرسپولیس مهره قابل اتکایی بوده، شکی وجود ندارد، اما اینکه مدیران وقت باشگاه پرسپولیس چطور قرارداد او را در سن ۳۲ سالگی با مبلغی عجیب و غریب تمدید کردند، جای تعجب دارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که قرارداد یک ساله رادوشوویچ بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار (حدود ۲۲۰ هزار دلار) ارزش دارد و این مبلغ برای دو سال آینده هر سال ۱۵ درصد اضافه می‌شود که جمع آن نزدیک به یک میلیون دلار برای سه فصل می‌شود، مبلغی بسیار سنگین برای بازیکنی نیمکت‌نشین.
رادوشوویچ می‌داند با حضور حامد لک عملاً شانسی برای بازی در پرسپولیس ندارد و می‌خواهد با کمک وکیل کرواتش و نوع قراردادش، با پرسپولیس فسخ کرده و پس از آن به دنبال شکایت از پرسپولیس و گرفتن تمام یک میلیون دلار باشد.
ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم زمانی که سمیعی قرارداد‌های فصل قبل بازیکنان را پرداخت کرد هر کدام بین ۱۰ تا ۱۶ درصد به باشگاه تخفیف دادند. همان موقع رادوشوویچ اعلام کرد که چهار هزار دلار به پرسپولیس تخفیف می‌دهد، اما بعد از یکی دو روز از این کار منصرف شد و آن تخفیف را هم نداد.
به نظر می‌رسد راه پرسپولیس و رادوشوویچ به پایان خود نزدیک شده و این دروازه‌بان در آستانه جدایی از سرخ‌پوشان است. این در شرایطی است که رادو چند ساعت قبل از بازی با ماشین‌سازی تبریز اعلام کرد که کمرش درد می‌کند و پرسپولیس را در این بازی همراهی نکرد. حالا در این شرایط باشگاه باید با استفاده از راه‌های تعاملی و حرفه‌ای طوری برخورد کند تا هیچ ضرر مالی نبیند و پول اضافه‌ای مانند پرونده بودیمیر ندهد. اگر قرار بر جدایی است طرفین با تعامل کامل و با خوبی و خوشی این کار را انجام بدهد.
مهمترین نکته این پرونده این است که یک وکیل کروات که با اکثر بازیکنان و مربیان کروات شاغل در فوتبال ایران ارتباط دارد به جان باشگاه‌ها افتاده و به خاطر نوع قرارداد بستن غیرحرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی و آشنایی کامل این وکیل با قوانین و مقررات می‌خواهد همه را سرکیسه کند.
بعنوان مثال زمانی که برانکو در ایران بود اعلام کرد حاضر است ۶۰ درصد پولش را بگیرد و ۴۰ درصد را ببخشد و از پرسپولیس شکایتی هم نکند. حتی آن زمان گفته بود که از این ۶۰ درصد ۳۰ درصد را به صورت نقد می‌خواهد و ۳۰ درصد دیگر را هم دو چک ۱۵ درصدی می‌گیرد، اما وقتی از ایران رفت و با این شخص مشورت کرد نه تنها تمام پولش و سودش را گرفت بلکه حالا حتی مالیاتش را هم می‌خواهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha