کد خبر: بودجه-باید-توسعه-ای-یا-تحریمی-بسته-شود
۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت؛ مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس یازدهم، درباره سرانجام برجام و اینکه دولت آینده باید بودجه را توسعه‌ای و یا تحریمی ببندد،، اظهار کرد: دو اصل را باید در کنار هم داشته باشد؛ یک اصل اینکه تحریم‌ها را بردارد، یعنی باید روی این موضوع تلاش کند. دوم بر اساس اینکه اگر طرف مقابل همراهی نکرد، توهمی فکر نکرده و واقعی فکر کنیم و بودجه را بر اساس این ببندیم که ممکن است تحریم رفع نشود؛ و بعد به سوی خنثی‌سازی تحریم‌ها برویم اینکه دولت بیاید آینده کشور را به امری موهوم و مبهم گره بزند، مثل کاری است که طی هشت سال گذشته آقای روحانی کرد و خسارت آن را دیدیم.

به گزارش ایلنا، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بنابراین دولت باید اصل را بر این بگذارد که تحریم‌ها وجود دارد و بر اساس آن بودجه را ببندد و منابعش را واقعی و محقق شدنی ببیند و از آن طرف تلاشش را در دو جهت به کار ببندد، و متمرکز کند رفع تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها.

وی درباره اینکه دولت رئیسی باید مذاکرات برجامی را ادمه دهد یا نه، تصریح کرد: قطعا موضوع برجام یک چک برگشتی نقد نشده و نسیه است که ما ملک و دارایی خودمان را در مقابل چک داده‌ایم. دولت آینده یا باید دارایی از دست رفته را بازگرداند یا باید این چک نسیه را نقد کرده و منافع ملت را بازگرداند. ذوالنوری گفت:‌ طبیعتا ترجیح دولت باید بر نقد کردن این چک باشد، چراکه ما هزینه‌ها را داده‌ایم، منافع برجام را به مردم خودمان بازگردانیم و این اتفاق خواهد افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha