کد خبر: به-خستگی-کادر-درمان-دامن-نزنیم-رعایت-پر
۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴

به گزارش گروه بهداشت و درمان  خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی،دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا با اشاره به این که اگر ایثارهای کادر درمان (از پزشک تا خدمه) نبود با بیشترین میزان موارد مرگ و میر در کشور مواجه بودیم؛ اظهار کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی یکی در صحنه های نبرد حق علیه باطل و دیگر در مسئله کرونا شاهد این نوع ایثارها بودیم و در این برهه زمانی ؛ پرسنل درمانی کشور واقعا از خود گذشتگی نشان دادند.

وی افزود: همواره باید یادمان باشد که ظرفیت تیم های پزشکی و درمان محدود بوده و خستگی و ضعف ناشی از کار بر این عزیزان مستولی شده است .

وی با اشاره به این که اکثر رزیدنت ها و همکاران ما به کووید 19 مبتلا شده و 164 نفر از پزشکان و پرستاران فوت شده اند؛ تصریح کرد : باید هر یک از ما به عنوان مروج سلامت در خانواده و اجتماع عمل کرده و تا رسیدن واکسن و درمان موثر مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تشویق کنیم تا به کرونا مبتلا نشوند.

 عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای پرخطر مانند مسافرت های غیرضروری و ماسک نزدن؛ خاطرنشان کرد: با رعایت شیوه نامه ها می توانیم زنجیره انتقال را متوقف کنیم تا تیم پزشکی و کادر درمان بیش از این خسته نشوند .

مردانی یادآور شد: هر بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می کند مانند یکی از اعضای خانواده به آنها نگریسته می شود و جامعه شریف پزشکی که اعضای سازمان نظام پزشکی هستند با از خودگذشتگی به ارائه خدمات مشغولند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha