کد خبر: به-ایمنی-ایجاد-شده-ناشی-از-کرونا-دل-خوش
۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی،  دکتر داوود یادگاری نیا با اشاره به این که وجود آنتی بادی کرونا در خون به هیچ عنوان نمی تواند از ابتلای مجدد به بیماری پیشگیری کند، اظهار کرد: هنوز به صورت صددرصد مشخص نیست که آیا آنتی بادی نقش محافظتی در بدن فرد دارد یا خیر.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با اشاره به تحقیقات انجام شده درمبتلایان به کووید ۱۹ افزود: از زمان شیوع کرونا تابه امروز افردی(خصوصا در بین کادربهداشت و درمان) علیرغم وجود آنتی بادی در بدن مجددا به کرونا مبتلا شدند.

وی با بیان این که صرف وجود آنتی بادی نمی توان به افراد  مجوز انجام رفتارهای پرخطر داد تاکید کرد: همچنان تا زمان تولید داروی موثر و واکسن باید در هر شرایطی استفاده از ماسک و  توجه به توصیه های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا جدی بگیریم.

 رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با اشاره به این که سیر مبتلاشدن کرونای کودکان درمقایسه با بزرگسالان بسیار متفاوت است خاطرنشان کرد: سیستم ایمنی  کودکان معمولا در مواجه با ویروس کووید ۱۹ مقاوم تراست.

دکتر یادگاری نیا در پایان با اشاره به تفاوت انتقال آنفولانزا و کرونا از کودکان به بالغین توضیح داد: برخلاف آنفولانزا که بیماری بیشتر از کودکان به بزرگسالان سرایت می کند، مشاهدات و تحقیقات گواه این موضوع است که ویروس کووید ۱۹ در  بیشتر موارد از بزرگسالان به کودکان منتقل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha