کد خبر: به‌کارگیری-مدرن‌ترین-تجهیزات-توانب
۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۹
به‌کارگیری مدرن‌ترین تجهیزات توانبخشی در بیمارستان نورافشار

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی نورافشار، دکتر سید بهمن سبحانی، با اعلام این خبر گفت: مجموعه توانبخشی بیمارستان نورافشار با مساحتی بالغ بر ۲ هزار متر مربع، به عنوان مجهزترین و تخصصی ترین مرکز توانبخشی خاورمیانه شناخته شده است.

اجرای شیوه نامه های بهداشتی در مرکز توانبخشی بیمارستان نورافشار

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار ارائه خدمات توانبخشی به بیمارانی که دارای اختلالات حرکتی هستند و به دلایل مختلفی از جمله ابتلا به فلج مغزی، مشکلات اسکلتی عضلانی و بیماری «ام اس» قادر به درست حرکت کردن نیستند را از مهمترین  فعالیت های این مرکز برشمرد و افزود: همچنین در دپارتمان پزشکی ورزشی این مرکز با به كارگيري متخصصين برجسته پزشكي ورزشي كشور و تجهيزات مدرن و به روز جهان، پاسخي شايسته به نيازهاي ورزشكاران ملی و حرفه ای اين مرز و بوم داده می شود.

وی امكانات بي نظير این مرکز را فرصتي ویژه براي باشگاه‌ها و تيم ‌هاي ورزشي برشمرد و اضافه کرد: در دپارتمان پزشكي ورزشي علاوه بر پيگيري تمام مراحل درمان و بازتواني ورزشكاران آسيب ديده در محيطي حرفه‌اي و مدرن، وضعيت جسماني پيش از فصل، وضعيت تغذيه‌اي و روانشناختي ورزشكاران نيز ارزيابي شده و توصيه‌هاي لازم براي بهبود آنها ارائه می شود.

دکتر سید بهمن سبحانی در ادامه با تبیین دیگر خدمات مرکز توانبخشی نورافشار افزود: این مجموعه با بهره گیری از پزشکان متخصص و نیروی انسانی مجرب یکی از جامع ترین و مجهزترین مراکز توانبخشی بیمارستانی کشور است که خدمات متنوع دیگری از قبیل کاردرمانی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، آب درمانی، شنوایی سنجی و ... به بیماران ارائه می دهد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار گفت: خدمات این بخش به دو صورت سرپایی و بستری ارائه می شود. در صورتی که خدمات جراحی و یا بالینی تخصصی مورد نیاز بیماران شود، 4 اتاق عمل بسیار مجهز با تیم درمانی و پزشکان مجرب، آماده ارائه خدمات فوق تخصصی هستند.

مدیر بخش توانبخشی بیمارستان فوق تخصصی نورافشار نیز در معرفی این مرکز گفت: این بخش مجموعا دارای 16 کابین است که به مدرن ترین تجهیزات الکتروتراپی، مکانوتراپی، لیزر پرتوان، شاک ویو، مگنت، RTMS و ... مجهز شده است.

دکتر سامان صالحی افزود: همچنین تمام کاردرمانگران و فیزیوتراپیست های این بخش، مهارت های لازم در ارائه انواع درمان های دستی و تکنیک های اختصاصی در حوزه بیماری های ارتوپدی، آسیب های ورزشی، نورولوژی، زنان، کودکان، قلب، ریه و ... را دارا هستند.

وی افزود: در این بیمارستان خدماتی مانند جراحی های فوق تخصصی زانو، تعویض مفصل، بازسازی زانو و مفاصل آرنج، شانه و ... به وسیله جراحان متخصص و نامی به بیماران و ورزشکاران ارائه می شود.

رعایت اصول بهداشتی در بیمارستان با توجه به شیوع کرونا

مدیر بخش توانبخشی نورافشار از اجرای کامل شیوه نامه های بهداشتی در این مرکز خبر داد و تاکید کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به این که مجموعه توانبخشی بیمارستان نورافشار یکی از مهم ترین بخش های این بیمارستان است، کارکنان این مجموعه همواره تلاش و برنامه ریزی های لازم در جهت رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت مراجعه کنندگان را در اولویت قرار می دهند.

دکتر صالحی در تشریح این اقدامات بهداشتی افزود: از جمله اقداماتی که مطابق با شیوه نامه برخورد و مدیریت کرونا در این مرکز  صورت پذیرفته است می توان به رعایت کردن اصول فاصله گذاری اجتماعی، تجهیز کردن مرکز توانبخشی نورافشار به سیستم تهویه مناسب، ضدعفونی و پاکسازی روزانه بخش، استفاده از روکش های یک بار مصرف برای تخت ها، ضدعفونی تجهیزات تمرین درمانی، قبل و پس از هر بار استفاده مراجعین، در اختیار قرار دادن وسایل بهداشت فردی یکبار مصرف به صورت ویژه به هر بیمار و ... اشاره کرد.

یادآور می شود بیمارستان فوق تخصصی نورافشار به عنوان تنها بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی در کشور با رویکرد ارائه خدمات به افراد کم توان و ناتوان ذهنی- حرکتی به منظور دستیابی آنان به یک زندگی مستقل در جامعه گام بر می‌دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha