کد خبر: بهورزان-تلاشگران-گمنام-خط-مقدم-مقابله
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
بهورزان تلاشگران گمنام خط مقدم مقابله با کرونا در مناطق روستایی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تبریک این روز به تمامی بهورزان به عنوان ارزشمندترین سرمایه های نظام سلامت کشور گفت: مراقبتهای بهداشتی اولیه از اساسی ترین اقدامات در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع است. گسترش شبکه های بهداشتی درمانی درکشور ضمن دسترسی مستقیم مردم به خدمات بهداشتی اولیه، نقش بی بدیلی را در ایجاد و توسعه سلامت تا دور افتاده ترین مناطق کشور برعهده گرفته است.

 دکتر مهدی قلیان اول خاطر نشان کرد: فعالیت بهورزان از40سال پیش تاکنون در زمینه مشارکت دادن مردم و اجتماعی شدن سلامت سبب رشد شاخصهای بهداشتی در ایران شده است و امروز نام 'بهورز' در کل جهان شناخته شده است به طوری که سازمان بهداشت جهانی نیز بهورزان را به عنوان یک الگو می شناسد.

وی خاطر نشان کرد: عدالت در سلامت به سادگی به دست نمی آید اما می توان گفت درحال حاضر، در سطح ارائه خدمات بهداشتی عدالت در سلامت محقق شده و این امر که بهورزان نقش مهمی در تحقق آن داشته اند یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی بشمار می رود.

دکتر قلیان گفت: بهورزان از موثرترین نیروها در ارتقای سلامت بوده و  فعالیتهای آنها در تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه نقشی حیاتی دارد، به طوریکه با کمترین هزینه و امکانات، با تلاش و فعالیت شبانه روزی خود، نقش مهم و تاثيرگذاری در پیشگیری از بیماریها و صیانت از سلامت مردم دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نقش بهورزان در مقابله با کرونا گفت: بهورزان تلاشگران گمنام خط مقدم مقابله با کرونا در مناطق روستایی هستند.

 وی گفت: فعالان و تلاشگران گمنام عرصه سلامت، شاید بهترین توصیفی باشد که می‌توان از بهورزان ارائه داد و اکنون این فعالان گمنام در کنار کادر درمانی، در خط مقدم مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، رسالتی سنگین، خطیر و مهم برعهده دارند.

دکتر قلیان با عنایت به نقش برجسته نقش بهورزان و مراقبان سلامت را در کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان ها  و جلوگیری از افزایش شیوع کرونا گفت:  اینجانب ضمن تبریک "روز بهورز" از تلاش خستگی ناپذیر تمامی بهورزان عزیز تشکر و قدردانی نموده، امیدوارم با اتکال به خداوند سبحان، ضمن همدلی و ارتباط موثر با اقشار مختلف جامعه با کار و همت بیشتر، شاخصهای بهداشتی را با رعایت کیفیت، ارتقاء بخشیده و با ارائه خدمات شایسته، نعمت ارزشمند سلامتی را به مردم استانمان هدیه نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha