کد خبر: بهسازی-شبکه-آب-بافت-تاریخی-اصفهان
۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴
بهسازی شبکه آب بافت تاریخی اصفهان

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،ناصر اکبری گفت: شبکه آب بخشی از بافت تاریخی اصفهان حدفاصل میدان امام علی(ع) تا میدان نقش‌جهان با توجه به اهمیت جهانی آن بهسازی می‌شود.

وی افزود: این اقدام به دلیل فرسودگی بخش‌هایی از شبکه توزیع آب و با هدف ایمن سازی در راستای حفظ بناهای تاریخی و آثار میراث فرهنگی انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملیت بهسازی شبکه آب بازارهای تاریخی اطراف میدان نقش جهان و میدان امام علی (ع) انجام شد ادامه داد: از سوی دیگر توزیع آب در شبکه انتقال آن ناحیه بهبود خواهد یافت و به سود مشترکان خواهد بود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اصفهان طول مسیر مورد اشاره را حدود سه کیلومتر اعلام و خاطرنشان کرد: شهرداری عملیات عمرانی بهسازی سنگفرش‌ها را انجام می‌دهد.

اکبری با اشاره به خیابان سپه در مناطق پیرامونی میدان تاریخی نقش جهان اصفهان اظهارداشت: عملیات اصلاح شبکه آب آن خیابان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی شبکه آب خیابان سید علی خان از خیابان‌های فرعی گذر تاریخی چهارباغ افزود: اصلاح شبکه این مسیر به طول ۶۰۰ متر انجام شد.

پیش‌تر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفته بود این شرکت آماده است هر زمان و در هر مکانی که شبکه‌های آب و فاضلاب تهدیدی احتمالی برای آثار باستانی و میراث فرهنگی داشته باشد با پذیرش مسئولیت اجتماعی برای حل مشکل وارد عمل شود.

هاشم امینی با تاکید بر حفظ آثار تاریخی و ملی خاطرنشان کرد: بخشی از شبکه‌های فاضلاب زیر بازار قیصریه، نواحی پشت مسجد شیخ لطف الله و مسجد جامع بررسی و آزمایش‌های مربوطه و ویدئومتری در عمق هفت متری انجام شد و مشاهده کردیم که هیچگونه رطوبتی از این شبکه‌ها به پی این آثار تاریخی نمی‌رسد و خطری از این حیث آنها را تهدید نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha