کد خبر: بهره-مندی-۷-هزار-روستایی-در-خراسان-جنوب
۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی با اشاره به وضعیت بی آبی در خراسان جنوبی بیان کرد: بسیاری از مناطق حاشیه ای و روستایی استان متاثر از خشکسالی های چند ساله بوده و با فقر و تنگدستی رو به رو شده اند.

وی با اشاره به رسالت های هلال احمر مبنی بر کاهش آلام بشری در زمان آرامش و بحران بیان کرد: جمعیت هلال احمر در راستای انجام وظایف ذاتی اش، طرح کاروان های نذر آب را در استان های آسیب دیده از خشکسالی اجرایی می کند.

رضایی با بیان اینکه این طرح از دو سال گذشته در خراسان جنوبی اجرایی می شود، اظهار کرد: در سال جاری هم شهرستان های نهبندان، خوسف و سربیشه به ترتیب میزبان کاروان هایی از یزد، اصفهان و خراسان رضوی بودند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای فعالیت این کاروان ها هفت هزار و ۶۳۰ نفر در ۶۵ روستای استان از خدمات مختلف درمانی، معیشتی و آموزشی بهره مند شدند.

وی از ویزیت دو هزار و ۳۰۵ بیمار توسط ۵۲ نفر کادر درمانی این کاروان ها خبر داد و افزود: توزیع هزار و ۱۵ بسته معیشتی، هزار و ۹۴۰ جفت کفش و هزار و ۱۵۰ پک بهداشتی از جمله اقدامات این تیم ها بوده است.

رضایی توزیع ۷۵۰ بسته نوشت افزار و چهار هزار و ۱۰۰ ثوب البسه را از دیگر خدمات ارائه شده دانست و افزود: همچنین در راستای رفع بخشی از مشکلات آبی روستاییان، ۳3 منبع ذخیره آب به حجم 99 هزار لیتر در روستاهای هدف جایگذاری شده است.

وی با بیان اینکه 450 نفر روز داوطلب هلال احمر در این کاروان ها مشارکت داشته اند، گفت: تمامی خدمات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha