کد خبر: بهره-برداری-از-۵-پروژه-عمرانی-جمعیت-هلا
۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۵۴

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان؛ پایگاه امداد و نجات بین شهری حمیران (یادمان شهید عباس صنعتی)، پایگاه امداد و نجات بین شهری بندرچارک (یادمان شهید علی سنگ کش) و پایگاه امداد و نجات چاه بنارد (یادمان مرحوم سید یوسف بنی هاشم) با حضور استاندار هرمزگان، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، معاون عملیات سازمان امداد و نجات، نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس و مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در شهرستان بندرلنگه و بستک  مورد بهره برداری قرار گرفت.

پایگاه امداد و نجات بین شهری (جاده ای ) حمیران (یادمان شهید عباس صنعتی) در زمینی به مساحت  ۴۰۰۰متر مربع و زیر بنا  ۲۵۵ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال، پایگاه امداد و نجات بین شهری بندرچارک (یادمان شهید علی سنگ کش) به مساحت  ۴۰۰۰متر مربع و زیربنای ۲۵۵متر مربع  با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال و پایگاه امداد و نجات چاه بنارد (یادمان مرحوم سید یوسف بنی هاشم) در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد کمک خیرین  و ۳ میلیارد و۷۰۰ میلیون ریال اعتبار سازمان جمعیت هلال احمر در چهارمین روز از هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

دو پایگاه امداد و نجات بین شهری نیز در شهرستان های حاجی آباد و جزیره قشم نیز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جمع امدادگران پایگاه امدادی حمیران ضمن قدردانی از پیگیری های مهندس سلحشور اظهار کرد: افتتاح ۵ پایگاه امدادی در یک سال نشان از تلاش ها و پیگیری های مردانه مدیرعامل و مجموعه هلال احمر این استان دارد که موجب رقم خوردن این اتفاق شده است.

وی با اشاره به دغدغه های امدادگران افزود: از اوایل سال ۸۰ انواع و اقسام وظایف به هلال احمر واگذار شده اما الزامات قانونی آن تعیین نشده است.

ولی پور عنوان کرد: پیگیری ها و جلسات مستمری در خصوص پوشش های رفاهی امدادگران صورت گرفته تا امکان برخورداری از خدمات درمانی، رفاهی و اردوگاه‌هافراهم شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد:از سال ۸۴ امدادگران پایگاه امدادی مهتابی در کانکس مستقر بوده و خدمات رسانی به آسیب دیدگان در حوادث انجام می شد از این رو  عملیات احداث پایگاه حمیران از سال ۹۸ در دست اجرا قرار گرفت که در چهارمین روز از هفته دولت  به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت پایگاههای امدادی،حوادث سراسر شهرستان را پوشش داد و امدادگران بیشتری جذب جمعیت هلال احمر نمود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان تصریح کرد: امدادگران هرمزگان بسیار بی ادعا و مظلوم هستند و امیدواریم امدادگرانی که سال ها عمر و جوانی خود را صرف خدمت در جمعیت کردند جذب این مجموعه شوند.

وی بیان کرد:امدادگران ما سال ها وقت خود را صرف خدمت در جمعیت هلال احمر کردند لذا امیدواریم که به تناسب نیاز و براساس قانون با استفاده از ظرفیت ها جذب جمعیت هلال‌احمر شوند.

سلحشور در پایان از رییس  جمعیت هلال احمر، استاندار هرمزگان، رییس محترم سازمان امداد و نجات و همکاری سایر مدیران دستگاهها در تکمیل این پروژه ها تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha