کد خبر: بهره-برداری-از-۴۴-پروژه-بخش-کشاورزی-است
۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، خلیل نیکشاد با اعلام این خبر افزود: در هفته گرامیداشت دولت در سال جاری پروژه های تولیدی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، طرح های زیربنایی و آب و خاک در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۲۳۲ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها ضمن بهره مندی ۲۹۴۳ خانوار از خدمات زیربنایی به اشتغال ۲۲۶ نفر به طور مستقیم در استان فراهم می شود .

این مقام مسئول با اشاره به سال جهش تولید و اقدامات انجام شده سازمان در این راستا گفت: در شرایط حساس کنونی با تشریک مساعی سرمایه گذاران پیگیری مسئولان ذیربط و حمایت مقام ارشد استان و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حتی در سطح وزارتخانه متبوعه ۲۵ طرح تولیدی، صنایع تبدیلی و تکمیلی که شامل تولید جوجه یکروزه، مرغ گوشتی، دامداری شیری، کشتارگاه مرغ، گلخانه و بویژه گلخانه های کوچک مقیاس بوده و همچنین آغاز بهره برداری ازاولین کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در پارس آباد که سال ها پیش به آن نیاز بود با تولید سالانه ۳۴ هزار تن در سال با اشتغالزایی ۶۰ نفر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

نیکشاد با اشاره به اهمیت و ضرورت احداث گلخانه در استان گفت: گلخانه هم از لحاظ تولید، هم از نظر صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد اشتغال نسبت به فضای باز از ویژگی های مهمی برخوردار است که نسبت به فضای باز ۱۰ برابر افزایش تولید داشته و همان اندازه نسبت به فضای باز بیش از ۱۰ برابر در مصرف آب صرفه جویی می شود.

وی ادامه داد: در میان این طرح های قابل افتتاح ۱۳ طرح در زمینه گلخانه با محوریت تولید گوجه فرنگی و خیار و فلفل، گل رز، تولید نهال با پایه های رویشی و توت فرنگی به بهره برداری خواهد رسید که خوشبختانه در دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام گرفته کمااینکه بزرگترین گلخانه کشور در شمال استان در سطح ۱۶۰۰ هکتار در حال احداث می باشد و فقط برای سال جاری ۳۵۰ هکتار جزو برنامه اجرایی این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: طرح های زیربنایی که به بهره برداری می رسند شامل آبیاری تحت فشار، شبکه آبیاری کم فشار، آغاز بهره برداری از اراضی پایاب سد گیلارلوی گرمی، بازسازی و نوسازی قنات های روستایی و مرمت و بهسازی جاده های بین مزارع و آبیاری بارانی و احداث کانال است.

به گفته وی، تعداد طرح های عمرانی در این افتتاحیه ها ۱۹ مورد را شامل می شود که برای اجرای آنها ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است که ۲۹۴۳ خانوار از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha