کد خبر: بهره-برداری-از-۱۸-پروژه-خیر-ساز-در-شهرست
۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴
بهره برداری از ۱۸ پروژه خیر ساز در شهرستان نجف‌آباد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در هجدهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۹، سید رضا موسوی زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد در خصوص اقدامات این اداره در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در اولین اقدام در فرماندهی شهرستان نجف آباد، ۷ ستاد در زمینه مقابله با کرونا تشکیل شود که یکی از آن ها ستاد آموزشی بود.

وی افزود: در مرحله شدت بیماری کرونا، فعالیت به سمت محافظت از پرسنل و دانش آموزان سوق داده شد و همزمان با تعطیلی مدارس ستادهای آموزش مجازی تشکیل شد تا نجف آباد به عنوان یکی از اولین شهرستان هایی باشد که آموزش مجازی را در دستور کار قرار داده است.

مدیر آموزش و پرورش نجف آباد ادامه داد: مرحله بعدی نظارت بر دانش آموزان در فضای مجازی بود که از روش های آمارگیری استفاده کردیم. در آمارگیری اولیه متوجه شدیم که ۸ درصد از دانش آموزان هیچ دسترسی به فضای مجازی ندارند، ۳۲ درصد از طریق تلفن همراه والدین یا اقوام به این فضا دسترسی دارند و ۶۰ درصد هم بدون هیچ مشکلی دسترسی به امکانات آموزشی فضای مجازی دارند.

موسوی زاده تصریح کرد: همکاران ما در این زمان فعالیت جهادی انجام دادند و برای دانش آموزانی که تلفن شخصی نداشتند، برنامه های آموزشی را اجرا می کردند. البته ۸ درصد بدون دسترسی نیز پس از کم شدن محدودیت ها، با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت حضوری، مطالب آموزشی را آموختند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران و کادر مدارس پایه نهم و دوازدهم به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری امتحانات خاطر نشان کرد: در ابتدا جانمایی صندلی دانش‌آموزان مشخص شد، ماسک و مواد ضد عفونی به منظور استفاده دانش‌آموزان و کادر مدارس تهیه و قبل از برگزاری امتحان محل برگزاری ضد عفونی می شد. ضمن اینکه اسامی دانش آموزانی که تست کرونای آنها مشکوک بود به مدارس ارسال می شد تا در محیطی کاملا مجزا امتحان آن ها برگزار شود یا در صورت عدم حضور در امتحانات غایبین شرکت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد در خصوص پروژه مهر ۱۴۰۰_۱۳۹۹ تاکید کرد: به لحاظ حساسیت این موضوع از ابتدای بهمن ماه سال گذشته کمیته هایی تشکیل شد، که مهمترین کمیته نیروی انسانی بود که تحلیل مفصلی از نفر به نفر، رشته به رشته و دوره به دوره صورت گرفت و کمبودها و ظرفیت ها شناسایی شد.

موسوی زاده اضافه کرد: در جمع بندی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که با نگه داشت بازنشستگان، استفاده از نیروی حق التدریس و تمدید ماموریت نیروهای خرید خدمات بتوانیم کمبودها را جبران کنیم. البته رایزنی ها و مکاتبات با اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شده که در آینده این مشکلات به حداقل خود خواهد رسید.

وی کمیته انتصابات را از دیگر اقدامات پروژه مهر بیان کرده و اظهارداشت: مدیران مدارس با برگزاری آزمون و مصاحبه مشخص شدند، که بیشتر در دوره ابتدایی انتصابات صورت گرفت و با جلسات برگزار شده از ابتدای شهریور ماه سال جاری مشغول به کار خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد با اشاره به حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز در این شهرستان تصریح کرد: ۱۸ پروژه خیر ساز که به صورت همزمان کلنگ زنی شده بودند تا ابتدای مهرماه به بهره برداری خواهند رسید، که دو مدرسه به صورت صد در صد از سوی خیرین ساخته شد. پروژه ملک شماره ۴ هم با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا اواخر شهریور به پایان خواهد رسید و قرارداد خیر با اداره نوسازی مدارس برای پروژه بعدی منعقد شده که نقشه های آن بررسی شده و تا چندروز آینده کلنگ زنی خواهد شد.

موسوی زاده افزود: یکی دیگر از خیران این شهرستان پروژه را آغاز کرده که به صورت صد در صد هزینه را متقبل شده و حتی زمینی که در آن پروژه اجرا می شود زمینی از ارث پدری ایشان بوده است. همچنین نقشه های ۶ طرح بنیاد برکت برای شش شهید مدافع حرم نجف آباد با پیگیری های نماینده مجلس نجف آباد آماده شد کلنگ‌زنی طی یک ماه آینده انجام می‌شود.

وی کتابخانه و مرکز دارالقرآن نجف آباد را از دیگر طرح های عمرانی رو به پایان این شهرستان بیان کرده و ادامه داد: این دو پروژه نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید. وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید تاکید کرد: کمیته ستاد ثبت نام آموزش و پرورش نجف آباد تشکیل شده و تمام موارد روند ثبت‌نام مورد بررسی قرار گرفت، در ابتدا کارنامه های دانش آموزان در سال تحصیلی قبلی به صورت مجازی ارائه شد تا احتیاجی به حضور دانش‌آموزان یا والدین آنها در مدارس نباشد. همچنین با جلسه توجیهی که برای مدیران تشکیل شد تا در زمان ثبت نام تمام پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک ضدعفونی مراجعین پیش از ورود به محل ثبت نام رعایت شود و با نوبت دهی مشخص تجمعی در محل ثبت نام نداشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha