کد خبر: بهره-برداری-از-١۶٢-طرح-قابل-افتتاح-سازم
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
بهره برداری از ١۶٢ طرح قابل افتتاح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تا تیر ۱۴۰۰ 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همچون دیگر زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز تا پایان دوران خدمت دولت تدبیر و امید قرار است چندین پروژه را در حوزه راه های روستایی، رفع نقاط حادثه خیز و همچنین پایانه های مرزی افتتاح و به بهره برداری برساند.

در این خصوص از جمله اقدامات سازمان راهداری و‌حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور در حوزه افتتاح پایانه های مرزی تا پایان دولت تدبیر‌ وامید می توان به ۲ طرح بهره برداری اشاره داشت. یکی از این طرح ها پایانه مرزی رازی – خوی در آذربایجان غربی است که یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی و یکی از سه مرز رسمی ایران با ترکیه و تنها مرز ریلی ایران با این کشور است.

در این بین یکی از طرح های سازمان راهداری افتتاح پایانه مرزی  پروژه  پیشین - مند  بود که سومین گذرگاه رسمی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به حساب می آید. مرز پیشین به علت قدمت و نزدیکی آن به آبادی ها و شهرهای پاکستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این گذرگاه در هفته اول اردیبهشت ١۴٠٠ با حضور وزیران دو کشور افتتاح شد.

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قرار است در پایان دولت تدبیر وامید  ۴٠ پروژه در حوزه رفع نقاط حادثه خیز کشور افتتاح و به بهره برداری برساند. نگاهی به این پروژه ها درخصوص اقدامات انجام گرفته نشان می دهد که اکثر آن ها پیشرفت فیزیکی بالای ٨۵ درصد داشته که قرار است در استان های خراسان جنوبی،خراسان شمالی، همدان، سمنان، تهران، هرمزگان، کردستان، کرمان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خوزستان، گلستان، لارستان و مازندران با اقداماتی همچون انجام عملیات  ایمن سازی نقاط پرتصادف، تکمیل عملیات ساماندهی پلیس راه، احداث دیوارحائل، احداث تقاطع غیر همسطح،اصلاح پیچ ها، احداث زیرگذرو پل، اصلاح رانش وخاکریزی، ایمن سازی دیواره تونل ها که تاپایان دولت تدبیروامید به بهربرداری می رسد.

این سازمان در حوزه افتتاح راه های روستایی در پایان دولت تدبیر و امید قرار است با انجام عملیات هایی همچون احداث محور، آسفالت، بهسازی و تکمیل راه روستایی در ۸۰ پروژه این طرح ها را افتتاح و به بهره برداری برساند.

این تعداد پروژه در حوزه راه های روستایی در استان هایی همچون هرمزگان، گلستان، آذربایجان شزقی، آذربایجان غربی، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ایلام، اصفهان، اردبیل،خراسان شمالی ،لرستان ،مازندران ،سمنان، مرکزی، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و ایرانشهر خواهد بود که تا تیر ماه سال ١۴٠٠ به بهره برداری می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha