کد خبر: بهره‌برداری-از-۲۷-پروژه-در-بنادر-هرمز
۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله‌یار با اشاره به اینکه ۲۷ پروژه در بنادر استان های هرمزگان و بوشهر به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: پروژه هایی که قرار است در بنادر استان های هرمزگان و بوشهر به بهره برداری برسد، جمعا مبلغ ۲۱.۸ میلیون یورو و ۴۰۵۳ میلیارد ریال است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره پروژه های قابل بهره برداری، خاطرنشان کرد: امروز، شناور جمع آوری آلودگی های نفتی که توسط سازنده داخلی ساخته شده و به عنوان اولین و بزرگترین شناور در این بخش است، ماموریت خود را در خلیج فارس آغاز می کند.

اله یار افزود: همچنین یک شناور طناب گیر، در ردیف شناورهای تعهد شده برای سال جهش تولید در بندرعباس به آب انداخته خواهد شد.

وی با اشاره به ۲۷ پروژه یاد شده، عنوان کرد: هفت مورد از این پروژه ها توسط بخش خصوصی و ۲۰ پروژه از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به رونمایی طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، اشاره کرد و گفت: در رابطه با طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، بر اساس سند بالادستی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور در راستای ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه کشور در زمان خود انجام و به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید.

اله یار ادامه داد: قرار بر این بود تا طرح تدقیق هرکدام از استان های ساحلی توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گیرد و از مقیاس یک ۵۰۰۰ به یک ۱۰۰۰۰ تدقیق و برنامه های عمل در سطح شهرستان های ساحلی ارائه شود.

وی با بیان اینکه در این رابطه استان هرمزگان سال گذشته مراحل مطالعاتی خود را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان توسط شورای برنامه ریزی این استان تصویب و ابلاغ شد و در مورد استان بوشهر نیز طی سال جاری مراحل مطالعاتی نهایی و در شورای برنامه ریزی استان به تایید رسید.

به گزارش معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از ویژگی های این مطالعات می توان به درنظر گرفته شدن همه جنبه های مرتبط با حوزه دریایی اعم از پدیده های دریایی و موضوعات زیست محیطی، اشاره کرد که در سطح شهرستان های ساحلی، کاربری های مختلف به همراه برنامه عمل ارائه می شود و یک سند بسیار مناسب برای استان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha