کد خبر: بهره‌برداری-از-طرح-نیوجرسی-درآزادراه
۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۳۱

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این بازدید داریوش امانی در دیداری با استاندار استان قم، براتمام پروژه های نیمه تمام در حوزه راهداری وحمل ونقل در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و حفظ کیفت سطح سرویس محورهای اصلی و شریانی را جزو اولولیت اول سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای دانست .

امانی گفت: بهره‌برداری از طرح نیوجرسی مفصلی درآزاد راه قم- تهران، اتمام پروژه محور جعفریه –آوه، رفع نقاط پرحادثه و همچنین پایانه بار قم از اولویت‌های سازمان راهداری در استان قم درشش ماهه اول سال ۱۴۰۰ است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این مطلب که این سازمان آماده همکاری با استان درخصوص بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ است، توضیح داد: در این خصوص با توافقات انجام شده ، ۶۰ درصد اعتبارات پروژه ها نیمه تمام حوزه راهداری و حمل‌ونقل از طریق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین و ۴۰ درصد اعتبارات باقی مانده از طریق استان تامین می شود .

امانی با بیان این مطلب که باید دراین خصوص دراستان یک برنامه جامع و زمان بندی شده تدوین شده که به صورت روز شمار پیشرفت پروژه‌های اولویت دار استان درحوزه راهداری وحمل ونقل رصد شود، افزود: استان قم دارای محورهای شریانی و اصلی قابل توجهی است و متحمل بار ترافیک عبوری استانهای دیگر است و این امر ، توجه بیش از پیش به راههای شریانی این استان را ضروری ساخته است.

بر اساس این گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی و مجتمع‌ خدماتی رفاهی بین راهی در حال احداث رونیکا پلاس شهرستان دلیجان واقع در کیلومتر یک محور دلیجان-سلفچگان، با حضور در راهدارخانه مرکزی شهرستان دلیجان در دیداری صمیمانه با راهداران، طی مراسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لحظه تحویل سال نو را به رسم سنت دیرینه جشن گرفتند.

امانی با اشاره به زحمات پرسنل راهداری در هر لحظه و هر ساعت از شبانه روز بویژه در لحظه تحویل سال نو که دور از خانواده برای ارائه خدمت به کاربران راه‌ها برای برقراری ترددی ایمن می‌کوشند، افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده و برنامه‌ریزی بعمل آمده، در تلاشیم تا وضعیت اشتغال راهداران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر را بهبود بخشیم تا آنگونه که شایسته است موجبات رفاه و آسایش ایشان را فراهم آوریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور در ویژه برنامه زنده تحویل سال نو صدا و سیمای مرکز استان مرکزی، بیان کرد: با اقدامات شایسته بعمل آمده در راستای ارتقای سطح ایمنی راه‌های کشور توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها، امروز شاهد رشد فزاینده شاخص‌های ایمنی در راه‌های کشور هستیم.

بر اساس این گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه سفر خود به استان اصفهان سفر کرد و با راهداران اصفهانی مستقر در راهدارخانه قرقچی دیدار نوروزی صمیمانه‌ای داشت.

وی در جمع راهداران استان اصفهان گفت : با شناسایی نقاط پر حادثه و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایمن‌سازی این نوع اقدامات خوبی را برای آغاز طرح نوروزی انجام داده و در حال حاضر نسبت به سال قبل افزایش تردد را شاهد هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین اظهار داشت: یک میلیون و ۷۵۰ هزار تردد در ۲۴ ساعت گذشته در کل کشور به ثبت رسیده است که این آمار افزایش ۴۲ درصدی تردد نسبت به سال گذشته و ۶ درصد کاهش نسبت به سال ۹۸ را نشان می‌دهد.

امانی از آمادگی کامل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد و افزود: در نوروز امسال ۱۲ هزار پرسنل راهداری به صورت کشیک شبانه‌روزی، ۱۳۰۰ اکیپ راهداری با استفاده از ۹۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۸۵۰ راهدارخانه آماده سفر های نوروزی و مسافرین در کل کشور خواهد بود.

وی با اشاره به ایمن‌سازی مداوم جاده‌ها گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جابه جایی نیز از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی تاکنون صورت گرفته است.

امانی توصیه کرد: مردم از سفر پرهیز کنند اما در صورت ضرورت حتماً با کسب اطلاعات از شماره تلفن ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و برنامه‌ریزی لازم سفر خود را آغاز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha