کد خبر: بهترین-روش-برای-مقابله-با-بیماری-کرونا
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،حسینعلی شهریاری با اشاره  به دستور رئیس جمهور به وزیر بهداشت و درمان در خصوص خرید واکسن کرونا، گفت: متاسفانه منابع ارزی برای خرید واکسن دارو هنوز تخصیص داده نشده که موجب نگرانی است. در این راستا نامه‌ محرمانه‌ای به وزارت بهداشت و سایر مقامات کشور،  ارسال کردم و تمام مشکلاتی را که به دلیل تاخیر در اختصاص اعتبارات ممکن است برای نظام سلامت پیش‌ بیاید را تشریح کردم .

ضرورت تخصیص 70 درصد اعتبارات کرونایی  باقی مانده به وزارت بهداشت

وی البته با اشاره به ضرورت تخصیص 70 درصد اعتبارات کرونایی  باقی مانده به وزارت بهداشت، ادامه داد: با توجه به اینکه امکان ابتلای مجدد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند وجود داشته و بدن بیمار برای همیشه مصونیت پیدا نمی‌کند، واکسن هم مشخص نیست که تا چه حدی ایمنی می‌دهد. از این رو بعید است که ایمنی‌زایی آن بیش از 3 الی 4 ماه باشد.

واکسن ایرانی کرونا تا آخر پاییز ساخته می‌شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم با اشاره به تلاش دانشمندان داخلی برای ساخت واکسن ایرانی کرونا، تصریح کرد: تلاش‌های جدی برای ساخت واکسن انجام شده و امیدواریم تا آخر پاییز ساخته شود. اما هنوز نمی‌توانیم به صورت دقیق در خصوص کارایی، اثر و عوارض آن صحبت کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بهترین روش برای مقابله با بیماری کرونا را تلاش برای ساخت دارو موثر جهت درمان بیماران دانست و افزود: به واکسن کرونا اعتمادی زیادی نداریم از طرفی اگر واکسن هم به بازار دارویی جهان ورود پیدا کند، میلیاردها نفر خواهان خرید آن هستند از این رو به دلیل معین نبودن قیمت نهایی، امکان خرید آن با شرایط اقتصادی کشور نیز مشخص نیست.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم، تصریح کرد: اگر این واکسن  به هر نحوی وارد کشور شود دیگر نیازی به آزمایش و تست مجدد نیست چرا که آنها قبل از عرضه به بازار جهانی توسط سازمان بهداشت جهانی تست و تایید شده اند بنابراین تست دوباره آن در ایران زمان بر بوده و منطقی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha