کد خبر: بهتاش-فریبا-امید-و-توقعی-از-وزارت-ورزش
۳ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۱

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط استقلال در آستانه دیدار با نساجی مازندران همچنین اوضاع بد مالی باشگاه در روزهای پایانی فصل صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

اوضاع باشگاه این روزها چندان روبه راه نیست. ارزیابی شما از این وضعیت چیست؟

قبلا هم به شما گفته بودم که امسال سخت ترین سال استقلال است.

چطور؟

چون حدود ۸ تا ۹ نفر از بازیکنان قراردادهایشان تمام می‌شود و تمدید این قراردادها نیاز به قوت مالی بالایی دارد. چون هم باید پول پیش قرارداد فصل بعدشان را به آنها بدهیم هم بابت بدهی‌های فصل جاری با آنها تسویه حساب کنیم.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

علاوه بر این وقتی تعدادی از بازیکنان اعلام می‌کنند زیر ۵۰ درصد دریافتی داشته اند این مسأله وضعیت را در چنین مقطعی بسیار بسیار سخت تر می‌کند. چون قطعاً بازیکنان خودشان علاقمند هستند بمانند ولی وقتی هنوز نتوانسته اند نیمی‌از پول فصل جاری شان را دریافت کنند در فاصله دو بازی باقیمانده تا پایان فصل تیم نمی‌تواند سرپا بماند. در حالی که پس از این باید در رقابتهای جام حذفی و آسیا هم شرکت کند.

راهکار چیست؟

می‌طلبد که این روزها اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل، همت بالای شان را نشان داده و به شایعات پایان دهند. البته گفته می‌شود کارگزار هم بیش از مقداری که باید پول می‌داده پرداختی داشته بنابراین باز هم کار سخت تر می‌شود.

اما دور و بر تیم معمولاً آدم‌های پولدار هستند؟ این نمی‌تواند کمک کند؟

الان دیگر بحث ۱۰ یا ۱۵ میلیارد تومان نیست. قراردادها سنگین است. پیش قراردادها سنگین هستند. وقتی ۸ یا ۹ بازیکن بدون قرارداد هستند قطعاً این تیم نیاز به ۴ یا ۵ بازیکن جدید دارد. به نظر خود من ما وینگر می‌خواهیم. دفاع چپ و راست لازم داریم که قطعاً یک چپ باید بگیریم. چون میلیچ رفته و خلاصه اینکه کار خیلی سخت است.

فرهادمجیدی چندی پیش اعلام کرد اگر هر یک از بازیکنان بدون قرار دادش تمدید نکنند او هم از این تیم می‌رود؟

استقلال تیم بزرگی است و نمی‌توان با بازیکن معمولی برایش گرفت. هر کسی هم که می‌آید و هدایت این تیم را می‌گیرد آبرویش را از سر راه نیاورده. پس قطعا می‌خواهد با بازیکنان بزرگ کار کند. طبیعی است که مجیدی نخواهد با تیمی‌که بازیکن معمولی دارد بماند و کار کند.

بازی و نساجی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

این بازی بیشتر برای هر دو تیم حیثیتی است. چون استقلال امیدی به نایب قهرمانی دارد و تقریبا می‌داند که سوم می‌شود. نساجی هم نگران سقوط کردن نیست. هر دو تیم انگیزه خاصی برای این بازی ندارند. بنابراین حساسیتی هم نباید برایشان داشته باشد. فقط می‌آیند که بازی کنند. گرچه امیدوارم در نهایت استقلال برنده باشد.

حرفی با مدیران باشگاه دارید؟

باید به هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه بگویم که امروز وقت کمک کردن و تلاش بالای شماست. کارگزار، آقای نامداری و هر کسی که می‌تواند باید ظرف این ۷ تا ۸ روز هر کاری که می‌تواند انجام بدهد وگرنه تیم از هم می‌پاشد. شما حرف های سیاوش یزدانی را گوش کنید. مصاحبه قایدی را ببینید. این بازیکنان کاملا حق دارند که نگران آینده خودشان باشند. وقتی پادوانی را می‌بینند که چطور به خاطر یک ضربه به سرش تا آخر عمر نمی‌تواند روی دو پایش بایستد حق دارند که نگران آینده شان باشند. ما دیگر امید و توقعی از وزارت ورزش نداریم چون نشان داده که کاری برای استقلال انجام نمی‌دهد. امروز تنها امید استقلالی‌ها به مجیدی و رفقایش است که البته آنها هم تاحدی می‌توانند دست‎گیر باشگاه باشند. به هر حال این افراد تا یک جایی می‌توانند برای تیم هزینه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha