کد خبر: بسیج-کارکنان-بهداشتی-انگلستان-برای-تز
۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱
بسیج کارکنان بهداشتی انگلستان برای تزریق واکسن کووید_19
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از BBC، دولت انگلیس قصد دارد ارتش و متخصصان بهداشت را آموزش دهد تا در صورت کارآمد بودن یکی از واكسن‌های کووید_19 ویروس آماده‌ی تزریق واکسن در کم‌ترین زمان باشند. این مجموعه می‌تواند شامل داروسازانی که از قبل واکسن آنفولانزا را به بیماران تزریق کرده‌اند، ماماها و فیزیوتراپیست‌ها باشد. این پیشنهادات در حالی مطرح شدند که ترس این موضوع وجود دارد که اگر اکنون واکسن کووید_19 ایمن و موثری در دسترس باشد، افراد کافی برای تجویز آن به همه‌ی مردم وجود نخواهد داشت. اما انتظار نمی رود واکسن کووید_19 قبل از کریسمس آماده شود.

واکسن کووید_19 باید در اسرع وقت به مردم تزریق شود!

اگرچه احتمال وجود واکسن در این سال کم به نظر می‌رسد، اما متخصصان در حال آماده سازی هستند تا در صورت آماده شدن یک واکسن برای کووید_19 بتوان آن را خیلی سریع به تعداد زیادی از افراد تزریق کرد. این پیشنهادات که در حال حاضر در یک مشاوره سه هفته‌ای مورد بررسی قرار گرفته‌اند برای جلوگیری از ایجاد هرگونه تاخیر بین پیدا شدن واکسن کووید_19 و سپس تزریق آن به جمعیت انگلستان طراحی شده است. وزارت بهداشت و درمان و مراقبت اجتماعی (DHSC) گفت كه این امر می‌تواند شامل آموزش طیف وسیع‌تری از كارمندان NHS موجود و همچنین پزشكان و پرستاران دانشجویی باشد.

این پیشنهاد هر فردی در دنیای پزشکی را برای کمک به کار می‌گیرد...

همچنین این ایده ممکن است شامل آموزش سایر متخصصان، از جمله دندانپزشکان و دامپزشکان برای تزریق واکسن کووید_19 باشد. واکسن کووید_19 همه متخصصان مراقبت‌های بهداشتی تحت آموزش و نظارت قرار می‌گیرند. همچنین برنامه‌هایی برای تقویت اختیارات آژانس نظارتی داروهای شیمیایی و محصولات بهداشتی (MHRA) برای انتشار سریع واکسن کووید_19 بدون مجوز در صورت موجود بودن قبل از سال جدید وجود دارد. انگلستان تا پایان دوره انتقال Brexit در تاریخ 31 دسامبر 2020 تحت نظارت آژانس داروهای اروپایی و طرح مجوز آن قرار دارد.

ایمنی و سلامت مردم در تزریق واکسن کووید_19 بسیار مهم است

پروفسور جاناتان ون تام معاون رئیس پزشکی گفت: اگر ما واکسن‌های کووید_19 مؤثر تولید کنیم، مهم است که آن‌ها را در اسرع وقت در دسترس بیماران قرار دهیم، اما این موضوع تنها با رعایت استانداردهای سختگیرانه ایمنی امکان پذیر است. واکسن کووید_19 وی گفت: پیشنهادهایی كه امروز مورد مشاوره قرار گرفته است، روش‌هایی را برای بهبود دسترسی و اطمینان از محافظت بیشتر افراد در برابر کووید_19 و آنفلوانزا بدون از بین بردن نیاز مطلق برای اطمینان از ایمن و موثر بودن هر واكسنی معرفی می‌کند.

شرکت‌های تولید کننده واکسن کووید_19 باید بخاطر عوارض جانبی احتمالی مصون باشند!

علاوه بر این موضوع، مشاوره (the consultation) که به دنبال اصلاح مقررات پزشکی انسانی 2012 است،  به دنبال راه‌هایی برای محافظت از شرکت‌های تولید کننده و توزیع کننده واکسن کووید_19 (در صورت آسیب رسیدن به این شرکت‌ها) است. این امر به منظور جلوگیری از ریسکی است که در نتیجه تصمیمات دولت برای انتشار واکسن‌های کووید_19 بدون لیسانس به منظور محافظت از سلامتی مردم ایجاد شده برای آن‌ها ایجاد شده است.
  • منظور مصون بودن شرکت‌ها از تأثیر عوارض جانبی احتمالی واکسن کووید_19 است.
برای مثال واکسن به سرعت در حال توسعه برای آنفولانزای خوکی H1N1 در سال 2009، به نام Pandemrix، با تعداد کمی از افراد مبتلا به نارکولپسی (اختلال خوابی مزمن) مرتبط بوده است.

در پایان...

هر واکسنی با عوارض جانبی‌ای همراه است، اما تلاش متخصصان این است که عوارض جانبی این راه درمانی از مشکلات ایجاد شده توسط ویروس پیشی نگیرد و یا با آن برابری نکند. به همین دلیل است که روند تولید واکسن بازه‌ی زمانی طولانی‌ای را طی می‌کند. البته همه ما امیدواریم هر چه زودتر به واکسنی کارآمد و مفید برای کووید_19 دست یابیم.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha