کاکاوندپور: تیم بسکتبال سه نفره شانس کسب سهمیه المپیک را دارد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گلاره کاکاوندپور رییس دپارتمان بسکتبال سه نفره بانوان با اشاره به موفقیت‌های اخیر بانوان ورزشکار اظهار داشت: بدون شک یکی از توفیقات به دست آمده در حوزه ورزش کشور در بخش بانوان بوده است، درجایی که توانستیم در بسیاری از رشته‌ها رشد چشم‌گیری داشته باشیم. این اتفاق درحالی افتاد که شاید از لحاظ امکانات با بسیاری از کشورهای توسعه یافته قابل مقایسه نباشیم ولی این اختلاف و همچنین حجاب اسلامی بانوان ایران مانع از رشد و ترقی ورزشکاران ما نشد.

وی در ادامه درخصوص دستاوردهای بانوان بسکتبالیست نیز افزود: بسکتبال بانوان در این سه سال که توانست مجوز حضور در میادین بین‌المللی را بگیرد درخشش قابل توجهی داشته است که می‌توانم به جرات بگویم این شرایط را که هنوز با شرایط ایده‌آل ما فاصله دارد مدیون تصمیم‌گیری و پیگیری به موقع دکتر سلطانی‌فر هستیم. بعد از حمایت همه جانبه وزارت ورزش و جوانان و حضور طباطبایی به عنوان ریاست فدراسیون و فریده شجاعی به عنوان نایب رییس این روند پیشرفت تسریع پیدا کرد. بطوریکه تیم بسکتبال سه نفره بانوان در هر سه رده در مسابقات آسیایی و جهانی و انتخابی المپیک حضور پیدا کرد.

کاکاوندپور خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که واقعا ورزش کشور و فدراسیون تحت فشار هستند به هدف‌های مدنظر نمی‌رسیدیم مگر با حمایت‌هایی که در بالا ذکر شد. اعتماد و اعتقاد به بانوان بسکتبالیست باعث شد این موفقیت‌ها را شاهد باشیم. حضور بخش خصوصی به عنوان اسپانسر در تیم ملی نیز باعث شد از لحاظ مالی وضعیت بهتری داشته باشیم. اگر این حمایت‌ها و حضور اسپانسر یک سال زودتر اتفاق افتاده بود شاید می‌توانستیم مجوز حضور در المپیک را کسب کنیم. ما فقط یک پله یعنی یک کشور تا المپیکی شدن فاصله داشتیم، هرچند هنوز از طریق مسابقات انتخابی که در مجارستان و هندوستان برگزار می‌شود شانس کسب سهمیه را داریم.

رییس دپارتمان بسکتبال سه نفره بانوان ادامه داد: در بسکتبال بانوان مخصوصا بسکتبال سه نفره نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم و حضور اسپانسرها می‌‍تواند این مشکل را حل کند و می‌توانیم با تمرکز و سرمایه‌گذاری به اهداف کمیته سه نفره و فدراسیون برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha