کد خبر: بسيج-مقابله-محيطی-با-کوويد-‏۱۹-تا-پایا
۲۹ دی ۱۳۹۹، ۸:۲۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مهندس علی‌اصغر حسنی اظهار کرد: در 11 ماهه کرونایی 453 هزار و 143 بازدید از تمامی مجموعه‌ها داشته‌ایم که از این میزان 383 هزار و 526 بازديد و آموزش موارد پيشگيری و کنترل کرونا در مراکز تهيه و توزيع مواد غذايی و 79 هزار و 617 بازديد از اماکن عمومی در مناطق زير پوشش بوده و در این بازدیدها هم نکات آموزشی به فعالان اين مراکز ارائه شده است.

وی با تاکيد بر اينکه در راستای کنترل و قطع زنجيره انتقال کرونا با متخلفان اين حوزه به طور جدی برخورد می‌شود، تصريح کرد: در 11 ماهه کرونایی 2590 مرکز تهيه و توزيع موادغذايی و 1691 مکان عمومی به‌دليل تخلف بهداشتی تعطيل شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نتیجه بازدیدهای انجام شده از تمامی مجموعه‌ها منجر به 10 هزار و391 مورد معرفی به قضایی، صدور 11 هزار و 753 اخطار و 4287 مورد پلمب شده است.

مدير سلامت محيط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای کنترل ويروس کرونا و بر اساس بازديدهای انجام شده از ابتدای شيوع همه‌گيری اين ويروس منحوس تاکنون 367 هزار و 971 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

مهندس حسنی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و ارتقاء سلامت مردم، در این مدت 213 هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شده است و با متخلفان هم برخورد قانونی صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 81 هزار  و 868 مورد بازدید از کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی فعال در مناطق زیر پوشش دانشگاه انجام و آموزش‌های لازم در خصوص راهکارهای پیشگیری از کرونا به شاغلان این واحدها ارائه شده است.

مدير سلامت محيط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: 210 تيم بازرسی بهداشت محيط در مشهد و شهرستان‌های تابعه با هدف پيشگيری از کرونا بر فعاليت واحدهای توليد و عرضه موادغذايی و مراکز پرتردد نظارت دارند که از این تعداد  150 تیم در مشهد و 60 تیم دیگر در شهرستان‌های زیر پوشش فعال است.

مهندس حسنی با تاکيد بر اينکه بسيج مقابله محيطی با کوويد ‏۱۹ و نظارت بر واحدهای صنفی تهيه و توزيع غذا، اماکن عمومی و مکان‌های پرازدحام تا زمان شکست کرونا ادامه خواهد داشت، بیان کرد: مردم همکاری خوبی برای جلوگيری از شيوع ويروس کرونا دارند و با توجه به فعاليت‌های آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به‌ويژه رسانه ملی، آگاهی مردم در خصوص بيماری کرونا افزايش يافته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 57 هزار و493 مورد شکایت مردمی به سامانه 190 رسیدگی شده که از این میزان 17 هزارو 371 مورد آن مربوط به موضوع کرونا بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha