به گزارش خبرنگار شهری طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس کلانتری 179 خلیج فارس از دستگیری 2 سارق که اقدام به سرقت صندلی فلزی پارک‌ها، پل‌های پارکینگ جلوی ساختمان و گاردریل‌های کنار بزرگراه خلیج فارس می‌کردند خبر داد. سرهنگ حبیب آقایی اظهار کرد: چندی قبل وقوع چندین فقره سرقت پل‌های آهنی جلوی پارکینگ ساختمان‌ها، صندلی‌های فلزی پارک، گاردریل و نرده‌های آهنی کنار بزرگراه خلیج فارس به کلانتری مخابره شد که تحقیقات ویژه برای دستگیری متهمان کلید زده شد. وی افزود: ماموران در بررسی دوربین‌های مداربسته مشاهده کردند که سارقان با خودرو نیسان آبی رنگ که جرثقیل پشت آن وجود داشت دست به سرقت می‌زنند که خودرو نیسان سارقان در اختیار تیم‌های گشت کلانتری قرار گرفت. رئیس کلانتری 179 خلیج فارس اظهار داشت: تحقیقات پلیسی برای دستگیری دزدان ادامه داشت تا اینکه مامور گشت موتوری کلانتری موفق به شناسایی خودرو سارقان می‌شود و به صورت نامحسوس نیسان آبی رنگ را تحت نظر قرار می‌دهد تا اینکه سارقان که 2 مرد جوان بودند در بزرگراه آزادگان و نزدیکی بلوار خلیج فارس از خودرو پیاده شده و شروع به باز کردن گاردریل کنار بزرگراه کردند. این مقام انتظامی‌ادامه داد: مامور گشت کلانتری با مشاهده این صحنه به سرعت وارد عمل شده و اقدام به دستگیری 2 متهم کرده و در بازرسی از خودرو آنها نیز یک قیچی بزرگ آهن بری به دست آورد. سرهنگ حبیب آقایی گفت: در تحقیقات از متهمان مشخص شد که این دو مرد با کمک قیچی بزرگ آهن بری اقدام به سرقت پل‌های جلو در ساختمان‌ها، صندلی‌های فلزی و نرده‌ها و گاردریل‌های کنار بزرگراه‌ها می‌کنند؛ متهمان در اعترافاتشان به بیش از 100 فقره سرقت اعتراف کردند. رئیس کلانتری 179 خلیج فارس در پایان گفت: متهمان پس از معرفی به مرجع قضائی با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

کشف بیش از 6 هزار عدد انواع مواد محترقه در انباری درحوالی بازار پاچنار

رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از کشف بیش از6 هزار عدد انواع مواد محترقه در بازرسی از انباری در حوالی بزار پاچنار و دستگیری دو نفر در این رابطه خبر داد. سرهنگ رسول محبت گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در اطراف بازار تهران با دپو و توزیع مقادیر زیادی مواد محترقه در یک واحد انباری اقدام به فروش آن به صورت عمده در بین جوانان و نوجوانان متقاضی می کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرارگرفت. وی با بیان اینکه پس از حصول اطمنیان از صحت این موضوع و اخذ دستور قضایی، مأموران در غروب روز دوشنبه بیست و هفتم بهمن ماه در عملیاتی غافلگیرانه به محل مورد نظر در حوالی بازار پامنار عازم شدند، افزود: در بازرسی از این انباری 6275 عددانواع مواد محترقه و تعداد زیادی اقلام ممنوع کشف شد. محبت با اشاره به اینکه ارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را حدود 150میلیون ریال برآورد کرده اند، بیان داشت: دو نفر در این رابطه دستگیر و برای سیر مراحل قضایی تحویل دادسرا داده شدند. رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فعالیت‌های غیرقانونی سودجویان جهت تهیه و نگهداری انواع مواد محترقه برای مراسم چهارشنبه آخر سال، از عموم شهروندان خواست: هرگونه فعالیت مشکوک در این زمینه را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند .

دستگیری ماموران قلابی

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند 4 نفره ای که با جعل عناوین نظامی‌از اتباع خارجی اخاذی می‌کردند، خبر داد . سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند گفت: ششم آذر ماه سال جاری در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر سرقت و زورگیری تحت پوشش مامور به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اکیپی از مامورین گشت کلانتری 168 سیزده آبان به موقعیت اعزام می‌شوند . رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت : مالباخته که از اتباع افغانستان بوده به واحدگشت کلانتری اعلام می دارد سه نفر مرد میانسال با معرفی خود به عنوان مامور با خودروی سمند سفید وارد اتاقک محل زندگی وی که تعدادی از اتباع افغانی نیز در آنجا زندگی می کنند شده و با بازرسی محل اقدام به سرقت شش دستگاه تلفن همراه و وجوهات نقدی آنها بالغ بر دوازده میلیون تومان نموده و متواری گردیدند. در ادامه گشت زنی مامورین گشت کلانتری 168 به یک نفر به هویت نوید 31 ساله که درنزدیکی محل وقوع سرقت پرسه زنی می نمود مظنون و نامبرده را جهت تحقیقات بیشتر تحویل پایگاه نهم می نمایند. وی افزود: پس از وصول پرونده به پایگاه نهم با عنایت به وقوع چندین فقره سرقت از اتباع خارجی به شیوه و شگرد تحت پوشش مامور طی هماهنگی قضایی نوید تحت نظر قرارگرفته شد که در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بزهی بوده لذا پس از بررسی‌های میدانی و اقدامات ویژه پلیسی و با توجه به تناقض گوئی‌های مکرر نوید سرانجام لب به اعتراف گشوده و اظهار می‌دارد به اتفاق سه تن از دوستانش به نام‌های رضا 27 ساله، علی 40 ساله و مسعود 31 ساله با معرفی خود بعنوان مامور با استفاده از یکدستگاه خودروی سمند سفید متعلق به علی اقدام به سرقت از اتباع افاغنه در شهر ری می آیم . رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: پس از انعکاس موضوع به مرجع قضایی دستور شناسایی و دستگیری همدستان وی اخذ و در عملیاتهای جداگانه پلیسی توسط کارآگاهان این پایگاه شناسایی و دستگیر می‌گردند. سرهنگ یوسفوند در ادامه گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمین تعدادی مهر مربوط به هیئت‌های مذهبی و مساجد، یک رشته دستبند فلزی،یکدستگاه بی سیم، غلاف سلاح کمری، تعدادی برچسب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگاه ضبط صدا با صدای ضبط شده مکالمه بی سیمی جهت مرعوب کردن سوژه‌ها کشف و ضبط شد و خودروی علی نیز که وسیله ارتکاب اعمال مجرمانه آنها در سرقتها بوده توقیف می‌گردد. رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت افزود: متهمان دستگیر شده در تحقیقات بعمل آمده به 12 فقره سرقت از اتباع افغانی تحت پوشش مامور اعتراف که با وجود سوابق سرقت‌ها، مالباختگان به پایگاه دعوت و در مواجهه حضوری متهمین را مورد شناسایی قرارداده‌اند. یوسفوند در پایان گفت : درادامه تحقیقات مشخص شد علی که بر روی شانه‌های خود درجه سرهنگی خالکوبی کردند تحت عنوان مامور با همدستی افراد دیگردر شهرستانهای دزفول و بروجن اقدام به اخاذی به مبلغ بیش از چهارصد میلیون ریال نموده و همدستان وی در دزفول دستگیر و در زندان بوده و او متواری شده است که با تلاش مامورین پایگاه نهم دو نفر مالباخته مربوطه نیز شناسایی و با توجه به کشف سرقتهای ارتکابی سارقین از سوی مرجع قضایی به زندان معرفی شدند.

سرقت مغازه تعمیرات تلفن همراه

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان مغازه تعمیرات تلفن همراه خبر داد. سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری در تشریح خبر گفت: سیزدهم مهرماه سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت از مغازه تعمیرات گوشی تلفن همراه از کلانتری 159 بی سیم به این پایگاه واصل گردید. وی افزود: شاکی با حضور در پایگاه ششم اظهار داشت : ساعت 22 مورخه نهم مهرماه  متوجه شدم سارق یا سارقانی با ورود به مغازه ام اقدام به سرقت مقادیری گوشی‌های تعمیری مشتریانم به ارزش 40 میلیون تومان نموده ا ند و دوربین مداربسته مغازه را نیز با خود برده اند . سرهنگ اختیاری افزود : در ادامه کارآگاهان برای دستیابی به دلائل و سرنخ کافی از عامل یا عملان سرقت با مراجعه به محل وقوع جرم نسبت به تحقیقات محلی و میدانی اقدام  که در بررسی‌های صورت گرفته با توجه به شیوه و شگرد به کار رفته در سرقت و همچنین نحوه و چگونگی ارتکاب سرقت مشخص شد که چند نفر با عنوان مشتری از وضعیت فیزیکی مغازه و محل نگهداری اموال مسروقه اشرافیت کامل داشته و جهت عدم شناسائی پس از سرقت، دوربین را نیز با خود برده که در این راستا با همکاری شاکی پرونده افراد مظنون محلی که سوء سابقه و شهرت دارند شناسائی شدند. با تلاش کارآگاهان در نهایت فردی به هویت ناصر 33 ساله شناسائی که با بررسی سوابق وی محرز شد نامبرده دارای چندین فقره سابقه سرقت می‌باشد که موضوع دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با اخذ مجوز قضائی نهایتا نامبرده در تاریخ 14 مهرماه 98 شناسائی، دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پایگاه انتقال شد . رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: ناصر در در بدو ورود به پایگاه ضمن اعتراف به بزه انتسابی، همدست خود را به نام کمال 32 ساله معرفی نمود که در این راستا با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه وی واقع در محله اتابک شناسائی و نسبت به دستگیری وی اقدام کردند. سرهنگ اختیاری در پایان گفت : کمال پس از دستگیری ضمن اعتراف به سرقت از مغازه شاکی عنوان نمود اموال را جهت تامین مایحتاج خود به افراد ناشناس و عبوری بفروش رسانده و قادر به معرفی مالخر نمی‌باشد که در نهایت متهمین با قرار صادره جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار می‌باشند.

انهدام باند زورگیران موتورسوار در خیابان شریعتی

رییس کلانتری 104 عباس آباد از دستگیری باند 3 نفره ای که با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری می‌کردند، خبر داد. سرهنگ محمدآقا احمدی با اعلام این خبر گفت: چندی قبل پرونده‌هایی مبنی بر سرقت گوشی موبایل از سوی 3 جوان که سوار بر 2 موتور اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند به کلانتری گزارش شد که تیمی‌از ماموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند. وی افزود: تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه شب گذشته ماموران گشت کلانتری در خیابان شریعتی 3 جوان را که سوار بر 2 موتور بودند را مشاهده کردند و با توجه به شباهت 3 موتور سوار شباهت زیادی با سارقان زورگیر داشتند متهمان به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفتند و از نیروی کمکی نیز برای دستگیری 3 جوان مرموز درخواست کمک کردند. رییس کلانتری 104 عباس آباد ادامه داد: ماموران در یک فرصت مناسب اقدام به متوقف کردن 2 موتور کردند و در بازرسی از 3 پسر جوان 4 گوشی موبایل خاموش و بدون سیم کارت و 2 سلاح سرد به دست آوردند که متهمان برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شدند. این مقام پلیسی اظهار داشت: با توجه به تصاویر متهمان که از صحنه‌های زورگیری به دست آمده بود و صاحبان گوشی‌های موبایل که به کلانتری حضور پیدا کرده بودند مشخص شد این 3 جوان با در دست چاقو اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کنند. سرهنگ آقااحمدی گفت: متهمان که راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشتند اعلام کردند که بیش از 50 گوشی موبایل را به شیوه زورگیری انجام داده اند که در همان تحقیقات ابتدایی 15 تن از شاکیان پرونده با حضور در کلانتری سارقان را شناسایی و 4 گوشی سرقتی نیز تحویل صاحبانشان شد. رییس کلانتری 104 عباس آباد گفت: دستگیری مالخر این باند در دستور کار ماموران قرار دارد که متهمان نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند. وی در پایان افزود: شهروندان در مسیرهای کم تردد که روشنایی کمی‌دارد تردد نداشته باشند و از معابر اصلی و روشن و با هوشیاری کامل در ساعات پایانی روز تردد داشته باشند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای

رییس کلانتری 164 قائم از دستگیری 2 سارق لوازم داخل خودرو که با خودروی MWM قرمز رنگ و پلاک سرقتی دست به دزدی در شمال شرق تهران می‌زدند، خبر داد. سرهنگ محمد باقر قدم زاده در تشریح این خبر گفت: مدتی بود که پرونده‌های مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو در منطقه ازگل، گلزار، شهرک مینی سیتی و بلوار ارتش به این کلانتری مخابره شد که تیم ویژه ای از ماموران برای دستگیری این دزدان که در ساعات پایانی روز دست به سرقت می‌زدند وارد عمل شدند. وی افزود: ماموران در ابتدا به محل‌های سرقت رفته و دوربین‌های مداربسته را مورد بازبینی قرار دادند که مشخص شد دزدان سوار بر یک خودروی MWM قرمز رنگ دست به سرقت می‌زنند که در بررسی شماره پلاک خودرو مشخص شد که پلاک جلو و عقب خودرو با هم تفاوت دارد. رییس کلانتری 164 قائم ادامه داد: تیم تجسس کلانتری در بررسی‌ها اطلاع پیدا کردند که سارقان برای از بین بردن سرنخ با 2 پلاک سرقتی از خودروهای دیگر دست به دزدی لوازم داخل خودرو می‌زنند که برای دستگیری متهمان طرح ویژه ای تشکیل و پس از بررسی‌های تکمیلی به اجرا در آمد. این مقام پلیسی اظهار داشت: گشت‌های پلیسی به صورت ویژه و نامحسوس در محل‌های سرقت شروع به گشت زنی کردند تا اینکه شب گذشته خودروی MWM قرمز رنگ در منطقه گلزار شناسایی شدند که یکی از سارقان به محض مشاهده پلیس با پای پیاده فرار کرد و متهم دیگر که سوار بر خودرو بود قبل از اینکه راهی برای فرار پیدا کند از سوی ماموران دستگیر شد. سرهنگ قدم زاده گفت: ماموران در بازرسی از خودروی قرمز رنگ 15 باتری خودرو و 10 مدارک سرقتی از داخل خودروها به دست آمد که مشخص شد متهم که جوان 25 ساله ای است همراه یکی از دوستانش برای سرقت به بلوار ارتش مراجعه و دست به دزدی می‌زنند. رییس کلانتری 164 قائم در پایان گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته و تحقیقات برای دستگیری همدست فراری این سارق در دستور کار ماموران قرار گرفته است.

دستگیری سارق کهنه کار و سحرخیز پایتخت

رییس پلیس مترو پایتخت از دستگیری یکی از قدیمی‌ترین سارقان حرفه ای تهران که در نخستین ساعات شروع کار مترو دست به جیب بری می‌زد، خبر داد. سرهنگ سعید عطااللهی با اعلام این خبر گفت: چندی قبل پرونده‌های سرقت به شیوه جیب بری در نخستین ساعات شروع کار متروی تهران به پلیس مخابره شد که با توجه به افزایش این سرقت‌ها تیم ویژه ای از ماموران برای دستگیری عامل این سرقت‌ها وارد عمل شدند. وی  با اشاره به اینکه ماموران در ابتدا محل‌هایی را که سارق سحرخیز با حضور در ایستگاه‌های مترو دست به سرقت می‌زد را تحت نظر قرار دادند و به صورت نامحسوس تردد شهروندان را زیر نظر داشتند، گفت:تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه سحرگاه روز گذشته ماموران موفق به دستگیری سارق قدیمی‌در حین سرقت در مترو شدند. سرهنگ عطااللهی گفت: متهم که مردی 60 ساله است بارها به خاطر سرقت دستگیر شده و به زندان رفته است و هربار بعد از آزادی دست به جیب بری در محل‌های شلوغ می‌زند که در تحقیقات ابتدایی 15 تن از مالباختگان شناسایی شدند. وی ادامه داد: متهم که قدیمی‌ترین سارقان پایتخت است برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است. رییس پلیس مترو تهران با رسیدن به روزهای آخر سال و استفاده بیشتر شهروندان از مترو برای خرید گفت: شهروندان در زمان سوار شدن بر قطارهای مترو مراقب گوشی‌های موبایل خود باشند و زمانیکه گوشی‌هایشان را داخل جیب یا کیف گذاشتند دستشان را روی آن بگذارند تا جیب برها موفق به اجرای کارشان نشوند . وی در ادامه داد: شهروندان برای خرید آخر سال در زمان سوار شدن بر مترو از همراه داشتن پول نقد خودداری کنند و در زمان خرید از داخل فروشگاه‌های داخل مترو و اطراف آن نیز رمز کارت بانکی شان را خودشان وارد کنند و به هیچ عنوان رمز کارتشان را روی کارت بانکی یادداشت نکنند چرا که جیب بر و سارقان در روزهای پایانی سال با سواستفاده از شلوغی مترو و اماکن شلوغ دست به سرقت می‌زنند. سرهنگ عطااللهی عنوان داشت: شهروندان در زمان خرید حتما از کارت‌های عابربانک استفاده کنند و از همراه داشتن وجه نقد خودداری کنند.

پایان کار سارق دریچه‌های چدنی آب و فاضلاب جنوب تهران

رئیس کلانتری 132 نبرد از دستگیری سارق دریچه‌های چدنی آب و فاضلاب در جنوب تهران با بیش از 100 فقره سرقت، خبر داد. سرهنگ جهانشاه تیموری گفت:  ساعت 5 صبح روز گذشته یکی از شهروندان در منطقه‌هاشم آباد در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110  اعلام کرد که 2 مرد با خودرو پراید در کنار یک دریچه فاضلاب توقف کرده و با پتک روی آن ضربه می‌زنند. وی افزود: بدین ترتیب با توجه به اینکه در چند روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر سرقت دریچه‌های چدنی فاضلاب در جنوب تهران اعلام شده بود خیلی زود تیمی‌از ماموران گشت کلانتری به محل اعزام شدند. رئیس کلانتری 132 نبرد ادامه داد: ماموران به محض حضور در محل سرقت مشاهده کردند که یکی از متهمان در حال انتقال دریچه چدنی به خودرو پراید است که در این صحنه یکی از متهمان با مشاهده ماموران با پای پیاده شروع به فرار کرد و متهم اصلی پرونده که در محل تصمیم به فرار گرفته بود از سوی ماموران دستگیر شد. این مقام انتظامی‌اظهار داشت:  متهم پس از انتقال به کلانتری اعتراف کرد که هر روز بین  5 تا 6 دریچه فاضلاب چدنی را در جنوب تهران به سرقت می‌برد که در این مدت نزدیک به 100 فقره دزدی کرده است. سرهنگ تیموری گفت: متهم از ساعت 2 بامداد تا 5 صبح این سرقت‌ها را انجام داده و خودرو پراید را نیز از یکی از دوستانش به بهانه مسافرکشی می‌گرفته و با آن سرقت می‌کرده که با فروش این دریچه‌ها هزینه اعتیادش به هروئین و شیشه را تامین کرده است. رئیس کلانتری 132 نبرد در پایان افزود: متهم پس از اعتراف به سرقت‌ها به مرجع قضائی معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha