کد خبر: بستری-نوزادان-بدحال-در-بخش-ان-آی-سی-يو-ب
۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹
مهمانی یکی از دلایل آلودگی کودکان به کووید 19 است!

صاحب حریری متخصص کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به نقش کودکان در انتقال بیماری کووید 19 اظهار کرد: همه افراد جامعه از کوچک و بزرگ نقش زیادی در انتقال بیماری دارند به همین دلیل با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، همه در معرض آلودگی قرار دارند.

وی افزود: افراد مبتلا به کووید 19 باید خود را از دیگران جدا کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم. اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نمی‌توانیم شرایط خوبی برای کشور پیش بینی کنیم.

این متخصص کودکان با اشاره به اینکه توجه به موضوع همه گیری کروناویروس در کشور بسیار حائز اهمیت است، گفت: همه باید با حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شرکت نکردن در انواع تجمعات مانع از افزایش بیشتر بیماری کووید 19 شوند.

حریری با تاکید بر اینکه کاهش دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت و دوری از تجمعات، زمینه کنترل بیمای کووید 19 را در کشور فراهم می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از بیمارانم بر این عقیده اند که با شرکت نکردن در مهمانی ها مانع از انتقال بیماری به فرزندان خود شده اند.

وی بیان داشت: زمانی که کودک با افراد جامعه تماسی نداشته باشد زمینه انتقال خاموش این بیماری نیز فراهم نخواهد شد. بی شک مهمانی در آلودگی فرزند به کرونا بسیار تاثیر دارد.

به گفته این متخصص کودکان در حال حاضر نوزادان بدحال زیادی به خاطر ابتلا به کووید 19 در بیمارستان مفید، مرکز طبی کودکان، علی اصغر(ع)، امام حسین(ع) و دیگر بیمارستان ها در بخش ان آی سی يو بستری هستند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha