کد خبر: برگزاری-هرگونه-مراسم-اربعین-در-شهرستا
۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس ، مهندس «رهام پیکری» درخصوص دستورالعمل برگزاری عزاداری در ایام صفر و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد : برپایی هرگونه تجمع در شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است .

او یادآور شد : در تمامی محیط های کار و اشتغال از جمله ادارات، سازمان ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، کارگاه ها، پاساژها، بازارها و اصناف مختلف باید همچنان با دقت و جدیت تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شود و با تخلفات نیز برخورد خواهد شد.

«مهندس پیکری» اضافه کرد: تمامی مدیران و مسئولان وظیفه دارند بر محیط کار حوزه خود نظارت دقیق و جدی داشته باشند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود و در صورت عملکرد ضعیف مدیران ضمن تذکر جدی به آنان، برخورد قانونی نیز صورت خواهد گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت : در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک قانون است و در نتیجه کارشناسان و بازرسان ما مجبور به نظارت بیشتر و در نتیجه تعطیلی اماکنی خواهند شد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. شبکه بهداشت و درمان تمایلی به تعطیل کردن حتی یک مورد از کسب و کارها را ندارد؛ ولی در صورتی که صنفی این دستورالعمل ها را نادیده بگیرد مطابق قانون با انها برخورد خواهد شد .

دکتر «مجید اکبرزاده» عنوان کرد : رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری یک و نیم تا دو متر، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک تنها راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود و از همه مردم و کسبه می‌خواهیم که با رعایت این پروتکل‌ها و ضوابط در مسیر شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا همراهی و همکاری کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مرودشت افزود : با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرستان و نیاز به نظارت جدی بر اصناف ،ادارات و اماکن عمومی گشت های ویژه نظارتی با همکاری مجموعه فرمانداری،نیروی انتظامی و سایر دستگاه های نظارتی در سطح شهرستان بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی نظارت خواهند داشت.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha