کد خبر: برگزاری-نشست-ستاد-مبارزه-با-کرونا-در-اق
۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، رئیس مرکز بهداشت ضمن ارائه آمار مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در اقلید گفت: شرایط شیوع و گسترش بیماری کووید۱۹ در شهرستان وخیم است و تعداد موارد مثبت که از طرف مرکز بهداشت گزارش می شود در واقع مواردی هستند که توسط کارکنان واحدهای بهداشت و درمان بیماریابی شده اند و تعداد مبتلایان واقعی بسیار بیشتر از گزارش های روزانه است.

مهندس«کاوه قدرتی» در ادامه افزود: بیشترین موارد ابتلا به کووید۱۹ در دورهمی های خانوادگی و در خانم های خانه دار مشاهده شده است که نیاز است مردم نسبت به خطر میهمانی های خانوادگی آگاه شوند.

او در ادامه گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک هنگام حضور مردم در سطح شهر بسیار کمرنگ شده که باید از طریق تذکر لسانی به افرادی که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند هشدار داده شود.

در ادامه این جلسه و در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور فعال داوطلبان مخلص مردمی و جوانان مومن در کارزار پیشگیری از بیماری کووید۱۹، «مکتب سلیمانی، گام دوم انقلاب» در شهرستان اقلید تشکیل و در جهت کمک مردمی به مرکز بهداشت اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این جلسه فرمانده قرارگاه« مکتب سلیمانی، گام دوم انقلاب» اهداف این مکتب را، پیشگیری و مبارزه با بیماری کووید۱۹ در سطح شهرستان، راهنمایی، تذکر و مشاوره آگاهانه به مردم، ضدعفونی معابر و خیابان ها، تامین نیروهای مورد نیاز و کمک به کادر بهداشت و درمان با صلاحدید ریاست مرکز بهداشت، تشکیل تیم های نظارتی و بازرسی اصناف زیر نظر واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت اقلید و تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمت مناسب بین مردم اعلام کرد.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha