کد خبر: برگزاری-مجازی-روز-دانشجو-با-حضور-معاون
۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
برگزاری مجازی روز دانشجو با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت
 

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت له نقل از وبدا، آیین بزرگداشت روز دانشجو و مراسم توجیهی دانشجویان نوورود دانشگاه علوم پزشکی گیلان، روز گذشته (دوشنبه) با حضور دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی، مهندس رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و مهندس خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی، معاونین تحقیقات و فناوری و آموزشی و سایر اعضای هیئت رئیسه در بستر فضای مجازی با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از دانشجویان جدیدالورود، برگزار شد.

دکتر لاری با تبریک روز دانشجو گفت: با این‌که معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت هستم اما معلم دانشگاه بودن را افتخار خود می‌دانم؛ گذر از سد کنکور را در شرایط متفاوت و سخت امسال و ورود به دانشگاه علوم پزشکی گیلان که از بهترین دانشگاه‌های کشور است، صمیمانه به شما تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: شما از ابتدای پذیرش‌تان، وارد خانواده بزرگ نظام سلامت شدید که در کنترل بیماری کووید ۱۹، پیشگام است و دیری نمی‌گذرد که در جایگاه فعلی ما و در بحران‌های پس از این، عنان مدیریت را به دست گیرید و چشم امید مردم به شما باشد.
معاون وزارت بهداشت ادامه داد: برگزاری این برنامه در استان گیلان به‌عنوان یکی از استان‌ها با روند افزاینده شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که تمرکز هیئت رئیسه دانشگاه بر کنترل بیماری و مدیریت طرح شهید سلیمانی است، نشان دهنده توجه مسئولین دانشگاه به دانشجویان است.
تلاش برای ارتقاء وضعیت صنفی و رفاهی دانشجویان در اولویت کار
وی افزود: تمام لذت ما از دانشگاه، دیدن چهره شما عزیزان است؛ ما با فکر و به عشق شما، تمام تلاشمان را برای افزایش بودجه، ارتقای وضعیت رفاهی، تجهیز خوابگاه‌ها، سلف سرویس‌ها و سالن‌های ورزشی به کار می‌بریم و امیدواریم این بیماری به زودی، کنترل شود و بتوانیم چهره‌های بشاش و پر انرژی شما را ببینیم اما این فرصت را برای رفع خستگی، مغتنم بشمارید و دانش جویی و دانش طلبی را در خود، تقویت کنید.
لاری ضمن اشاره به وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی گفت: تلاش ما علاوه بر فراهم سازی رفاه حداکثری، غربالگری سلامت روان و مشاوره و ترویج ورزش و تربیت بدنی است که در این روزها باشگاه‌های مجازی، راهی برای پیگیری تمرینات دانشجویی، ایجاد کرده است و مشاوران ما نیز از راه دور با دانشجویان در ارتباط و جویای حال آن‌ها هستند.
جشنواره‌های وزارت بهداشت، باعث تلطیف روح کادر درمان می‌شود
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با دعوت از دانشجویان به شرکت در جشنواره‌های دانشجویی گفت: همه شما  دانشجویان را به شرکت در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ که جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت است دعوت می‌کنم. در طی یک سالی که این جشنواره در حال برگزاری است، کارگاه‌های مختلف هنری نیز برگزاری می‌شود که هم اکنون نیز به صورت مجازی در حال برگزاری است.
وی با اشاره به سایر جشنواره های دانشگاهی وزارت بهداشت افزود: جشنواره هدهد، جشنواره قرآنی وزارت بهداشت است و بستر پیشرفت و ارتقای توانایی برای افرادی که علاقه مند به زمینه قرآنی هستند را مهیا کرده است.
جشنواره تیتر ۱۲ نیز برای اصحاب رسانه و قلم برنامه‌ریزی شده تا تمام استعدادهای این حوزه شناسایی و پرورش داده شوند زیرا که اعتقاد داریم شما باید در دانشگاه، یک انسان کامل شوید و کادر بهداشت و درمان، باید روحشان با مسائل فرهنگی و هنری، لطیف شده باشد و علاوه بر درمان جسم بیمار، روح او را هم مداوا کنند.
لاری در پایان گفت: به توانمندی شما، ایمان دارم و بر آنیم که آینده را به دست شما که بسیار توانمندتر از ما هستید، بسپاریم.
اعتقاد داریم شما باید در دانشگاه، یک انسان کامل شوید و کادر بهداشت و درمان، باید روحشان با مسائل فرهنگی و هنری، لطیف شده باشد و علاوه بر درمان جسم بیمار، روح او را هم مداوا کنند
دانشجویان دانشگاه مانند فرزندان ما هستند
براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک به دانشجویان نوورود و روز دانشجو و آرزوی موفقیت برای آن‌ها گفت: امیدواریم به برکت خون شهدا، زندگی همه ما مرهون لطف الهی شود.
وی با تاکید بر اهمیت شکرگزاری نعمات خداوند متعال، ادامه داد: امروز، پدران و مادران شما پس از سال‌ها، ثمره زندگی مشترک خود را می‌بینند و لازم است که در بحبوحه زندگی‌، محبت آن‌ها را عادی انگاری نکنید و خداوند را برای نعمت حضور آن‌ها شکرگزاری کنید.
وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه مانند فرزندان ما هستند و والدین هرگاه احساس نگرانی و مشکل داشتند، می‌توانند با ما در ارتباط باشند و ما از خدمتگزاری به آن‌ها شادمان هستیم.
رکن اصلی دانشگاه، دانشجویان هستند
دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن خیرمقدم به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه و خوش‌آمدگویی و تبریک به دانشجویان نوورود، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ۵۳۰۰ دانشجو و ۴۵۰ عضو هیئت علمی مجرب در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی در ۷ دانشکده، دانشجو پذیرفته و در حال فعالیت است.
وی با اشاره به شیوع کووید ۱۹ و محدودیت‌های اعلام شده در کشور افزود: رکن اصلی دانشگاه، دانشجویان هستند و مسئولان و اساتید در راستای توانمندسازی شما، گام برمی‌دارند و برای تعلیم و تربیت دانشجویان از هیچ کوششی، فروگذار نمی‌کنند و امیدواریم با تلاش مستمری که دارید و تحقیق و پژوهش، گام‌های بزرگی را در جهت پیشرفت کشور بردارید.
سالاری با تبریک روز دانشجو، ادامه داد: دانشجویان دانشگاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در کنار ما بوده‌اند و بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان در رشته‌های مختلف و در بخش‌های مختلف درمانی و آموزشی، فعالیت کرده‌اند که می‌توان از مهمترین این فعالیت‌ها به حضور بر بالین بیماران و مشارکت در درمان بیماران در مراکز آموزشی درمانی، تشکیل گروه‌های جهادی برای آموزش نکات بهداشتی درمانی، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح شهر، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با هدف فرهنگ‌سازی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تشویق آحاد مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش مقابله با استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا و... اشاره کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خرید یک فقره ساختمان خوابگاه دخترانه خبر داد و گفت: با حمایت‌های انجام شده در سطح معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک ساختمان خوابگاهی ۲۵۰ نفره خریداری و به دانشجویان دختر، اختصاص داده شد و پس از رایزنی‌ و گفتگو، توافقات اولیه جهت خریداری یک فقره ساختمان خوابگاهی و اختصاص آن‌ها به دانشجویان پسر، صورت گرفته است.
خدمت‌گزاری در کادر بهداشت و درمان، اتفاقی نیست
دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز ضمن خیرمقدم و آرزوی موفقیت برای دانشجویان گفت: شما آینده سازان این مملکت هستید و قطعا حضور شما در جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان کشور بی دلیل نبوده است و خداوند متعال مسیری را برای شما همواره نموده تا بیشتر و بهتر بتوانید به همنوعان خود خدمت کنید.
وی با اشاره به اینکه ما در این مجموعه همه اعضای یک خانواده هستیم، اضافه کرد: شما دانشجویان باید مطالبه گر باشید و در علم و تحصیل از هیچ تلاشی دریغ نکنید و با بهره مندی از مشاوره اساتید خود برای دستیابی به رتبه های برتر علمی جهادی عمل کنید.
با حمایت‌های انجام شده در سطح معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک ساختمان خوابگاهی ۲۵۰ نفره خریداری و به دانشجویان دختر، اختصاص داده شد و پس از رایزنی‌ و گفتگو، توافقات اولیه جهت خریداری یک فقره ساختمان خوابگاهی و اختصاص آن‌ها به دانشجویان پسر، صورت گرفته است.
دکتر مرتضی رهبر طارمسری، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدا، خوش آمد به نو ورودان و تبریک روز دانشجو، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افتخار خدمت به ۵۳۳۶ دانشجو در رشته‌های مختلف را دارد و امسال نیز ۹۲۲ دانشجو به جمع ما، اضافه شدند.
وی ضمن آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون گفت: کشور ما، نیاز به تلاش و علم شما دارد و امیدواریم شما هم وفادار نظام جمهوری اسلامی و ادامه دهنده راه شهدا باشید.
پژوهش، تفاوت عمده دوران دانشجویی و دانش آموزی 
دکتر محمدرضا نقی پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تبریک روز دانشجو و ورود دانشجویان گفت: تفاوت دوران دانشجویی با ایام دانش آموزی، تحقیقات و پژوهش است و دانشجویان می‌توانند در کنار اساتید خود به مطالعه و پژوهش بپردازند.
وی با اشاره به وظایف کمیته تحقیقات در دانشگاه و دانشکده‌ها و دعوت از دانشجویان به انجام پژوهش، افزود: دانشجویان، متولی این تشکیلات هستند و اساتید نیز جهت تقویت دانشجویان در کنار آن‌ها هستند و دانشجویان متعددی در پایان دوران دانشجویی خود، طرح‌های خوبی را ارائه و اجرا کنند.
در پایان این مراسم، در قالب پرسش و پاسخ دانشجویی، دانشجویان، سوالات خود را مطرح و پاسخ آن‌ها را از مسئولین مربوطه، دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha