کد خبر: برگزاری-دومین-همایش-فلسفه-سیاسی-انقلا
۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵
برگزاری دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در شاهین شهر

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی  در نشست خبری  دومین "همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی" با اشاره به اهمیت درک و تبیین فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی اظهارداشت: فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی با دیگر فلسفه های سیاسی دنیا کاملا فرق دارد و علت تعدد و تکثر دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی، همین تفاوت دیدگاه و فلسفه سیاسی متفاوت از انقلاب است.

وی افزود: یکی از بزرگترین ناکامی ها در برخی از بخش‌ها و بدنه اجرایی و مدیریتی کشور از جمله اقتصاد  عدم درک درست متولیان امور اقتصادی کشور از فلسفه سیاسی انقلاب است.

امام جمعه شاهین شهر تصریح کرد: علت دشمنی ها با نظام انقلاب اسلامی دقیقا پرداختن به مسئله جامعه جهانی است.

وی در خصوص برگزاری دومین همایش گام دوم انقلاب از برگزاری 440 برنامه در آستانه دهه فجر خبر داد و گفت: 40 برنامه از جمله همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم آن در شهرستان شاهین شهر برگزار می شود.

هاشمی پیشگامی و موفقیت شاهین‌شهر برگزاری همایش گام دوم انقلاب و فلسفه انقلاب اسلامی را الگویی برای سایر استان‌ها در پیگیری و فعالیت فرهنگی برشمرد.

امام جمعه شاهین شهر همچنین هیئت اندیشه ورز شاهین  را از جمله ظرفیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه این شهرستان دانست .

در ادامه این نشست خبری مهدی غراب دبیر اجرایی همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم گفت: این  با  حضور اساتید دانشگاه‌ها، طلاب حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و جمعه استان، نخبگان سیاسی و فرهنگی، جوانان روز 16 بهمن ماه جاری  در سالن شیخ بهایی شاهی شهر برگزار می شود.

وی با اشاره به رویکرد این همایش و تداوم و استمرار برگزاری دوره‌های فصلی بیان داشت: به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا این امر محقق نشد و اکنون با توجه به ورود شهرستان به شرایط کم خطر توفیق برگزاری آن با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت دقیق شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه امکان‌پذیر است.

دبیر اجرایی همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم تصریح کرد: این همایش با شعار "دولت سازی، جامعه‌پردازی و تمدن نوین اسلامی در دهه پنجم انقلاب" با سخنرانی استاد "نجف لک زایی" استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دکتر "موسی نجفی" استاد تمام علوم سیاسی و رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی همراه  و نیز رو نمایی از تصویر 4 شهید شهرستان در انقلاب 57 جزو برنامه های این همایش است.

غراب ادامه داد: نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی انقلاب اسلامی(مبانی و بنیادهای فلسفی انقلاب اسلامی)، تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی و نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر بویژه انقلاب اسلامی از محورهای این همایش است.

وی گفت: نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی، حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه، حرکت جوهری و تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر، امنیت،آزادی و عدالت از منظر حکمت متعالیه و مبانی حکمی-فلسفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از دیگر محورهای همایش امسال است.

غراب در پایان اضافه کرد: همایش امسال با شعار "دولت سازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی در دهه پنجم انقلاب"  و با رویکرد کاربردی و آموزشی برای کارگزاران و فعالان فرهنگی و سیاسی در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha