کد خبر: برگزاری-دوره-آموزشی-نقش-رسانه-در-پیشگی
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱
برگزاری دوره آموزشی "نقش رسانه در پیشگیری از خودکشی"در فراشبند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت درفارس، کارشناس سلامت روان شبکه در کارگاه آموزشی با اشاره به "نقش رسانه در پیشگیری از رفتارهای خودکشی" گفت: رسانه ها و شبکه‌ های اجتماعی از قدرت و تاثیرگذاری زیادی در پیشگیری از خودکشی برخوردار هستند.

«مریم پور زارعی» افزود: آمار اقدام به خودکشی در زنان سه برابر مردان است، اما  آمار خودکشی منجر به فوت در مردان چهار برابر زنان است و مرگ ناشی از خودکشی از ده عامل مرگ میر جوانان در دنیاست.

او با اشاره به نقش مهم و اساسی راههای پیشگیری از خود کشی در جامعه، گفت: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر در دنیا بر اثر خود کشی جان خود را از دست می دهند و مستقیم اطرافیان را تحت تاثیر قرار می دهند.

پورزارعی، با تاکید بر اینکه درج نادرست خبر خودکشی در رسانه ها، خود باعث ایجاد موج خودکشی می شود، بیان کرد: رسانه ها باید سعی کنند موارد منجر به خودکشی را در رسانه ها برجسته نکنند.

او، تاکید کرد: درج عبارت های "این داستان واقعی است"، "همه گیری خودکشی" یا "موج جدید خودکشی" نیز به دلیل تاثیر منفی نباید در رسانه ها استفاده شود.

این کار‌شناس سلامت روان، با اشاره به نقش رسانه‌ها در حوزه فرهنگ ‌سازی برای پیشگیری از خودکشی، گفت: رسانه‌ ها هیچوقت نباید جزییات اخبار مرتبط با خودکشی را منتشر کرده و در انتشار این مطالب باید دقت کنند.

او، افزود: خودکشی که منجر به فوت نشود، عواقب آن آسیب هایی همچون مغزی، خفگی، فلج، آسم را به دنبال دارد.

پور زارعی، اشتغال فکری در نوجوانان و جوانان را موجب افزایش خودکشی در جامعه جهانی دانست و بر ضرورت تقویت برنامه های پیشگیری از خودکشی در مدارس و محیط های آموزشی تاکید کرد و افزود: فراگیری مهارت حل مساله در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارد.

کار‌شناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند یاد آور شد: برای پیشگیری و اطلاع رسانی کارگاههای آموزشی در سطح شهرستان و مراکز بهداشتی با حضور پزشکان، روانشناسان برگزار در حال برگزاری است که می تواند تاثیر مهم و اساسی در کاهش خودکشی داشته باشد.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha