کد خبر: برگزاری-آزمون-ارتقاء-درجه-امدادگران-و
۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری، دوره آزمون کسب درجه باحضور مدیر عامل، فرماندار شهرستان بروجن، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت استان، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت استان کهگیلویه و بویر احمد، نماینده سازمان امداد و نجات، داوران اعزامی از سازمان امداد و نجات و ۵۹ نجاتگر واجد شرایط استان چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه یازدهم بهمن ماه سال جاری در سالن دو و میدانی تارتان شهدای ورزشکار بروجن برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: این آزمون براساس اصول علمی - فنی و سال‌ها تجربه، برنامه ریزی شده که طی دستورالعمل اعطای درجه با برگزاری آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی پس از تأیید سلامت متقاضیان برگزار شد.

کیانی افزود: با اعزام هیئت داوری از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد و بازرسان کشوری و مسئولین و عوامل استانی هلال احمر و با شرکت ۵۹ نفر از نجاتگران در ۱۴ آیتم آزمون های آمادگی و جسمانی و مهارتی به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

کیانی خطر نشان کرد: در ادامه برگزاری آزمون از میان این تعداد نجاتگر ۱۸ نفر با اخذ امتیازات لازم موفق شدند به مرحله مهارتی ورود پیدا کنند و مورد سنجش قرار بگیرند.

 کیانی اظهار داشت: نتایج نهایی آزمون با بررسی دقیق نمرات و امتیازات کسب شده آن ها در سازمان امداد و نجات مورد ارزیابی قرارخواهندگرفته و نتیجه آزمون به استان اعلام خواهد شد.

کیانی یادآور شد: بالابردن سطح کیفی و کمی فعالیت های امدادی و تقویت توان و انگیزه پرسنل، امدادگران و نجاتگران در کنار دانش افزایی آن ها همواره از اولویت‌های این جمعیت بوده است و با همین هدف در طول هر سال کلاس ها و کارگاه های آموزشی و همچنین دوره‌های بازآموزی متعددی پیش‌بینی می‌شود تا بتوانیم به نحو احسن و در سطح مطلوبی در خدمت مردم و جامعه باشیم.

فرماندار شهرستان بروجن در حاشيه بازديد از برگزاری اين آزمون گفت: زير ساخت ها و تجهيزات امداد و نجات در شهرستان بروجن زمينه را براي ميزبانی اردوها و مسابقات در سطح استانی و ملی فراهم کرده است.

لازم به ذکر است؛ آیتم‌های این آزمون به صورت تخصصی عبارت از تست کوپر، درازونشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی۴۵متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ، معلق ماندن و آزمون‌های پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جست‌وجو و نجات در کوهستان و جست و جو و نجات در محیط های آبی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha